Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKlapetek, Lukáš
dc.contributor.authorChovanec, Michal
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:20Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157619
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem H-traverzy určené pro zvedání nákladního vagónu. Cílem práce je navrhnout bezpečné a efektivní zvedací zařízení, které splňuje technické a bezpečnostní požadavky dle příslušných norem. V rešeršní části jsou popsány a rozděleny různé typy traverz používaných v praxi, stejně jako způsoby zvedání kolejových vozidel a důvody jejich zvedání. Následuje návrh vhodných komponent H-traverzy včetně volby materiálu. Pro zajištění vodorovné polohy traverzy během zvedání je navrženo vyvažovací závaží. Součástí práce jsou analytické výpočty v kriticky namáhaných místech, pevnostní výpočet metodou konečných prvků (MKP) a kontrola pevnosti svarových spojů závěsů. Výsledkem je návrh H-traverzy s dostatečnou pevností a provozní spolehlivostí. Výkresová dokumentace, zahrnující výkres sestavy a výrobní výkres čepu s hlavou, je přiložena v příloze.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the structural design of an H-type lifting beam intended for lifting a freight railcar. The aim of the thesis is to design a safe and efficient lifting device that meets technical and safety requirements according to relevant standards. The research part describes and categorizes various types of lifting beams used in practice, as well as methods and reasons for lifting railway vehicles. The following section presents the design of suitable components of the H-beam, including material selection. To ensure horizontal positioning of the lifting beam during lifting, a counterweight is proposed. The thesis includes analytical calculations of critically stressed areas, a strength analysis using the finite element method (FEM), and verification of the strength of weld joints of the suspension components. The result is a design of an H-type lifting beam with sufficient strength and operational reliability. The drawing documentation, including an assembly drawing and a manufacturing drawing of a pin with a head, is attached in the appendix.en
dc.format.extent6315243 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectH-traverzacs
dc.subjectjeřábová traverzacs
dc.subjectzvedání kolejových vozidelcs
dc.subjectnákladní vagóncs
dc.subjectH-beamen
dc.subjectcrane beamen
dc.subjectlifting of railway vehiclesen
dc.subjectfreight caren
dc.titleNávrh H-traverzy pro zvedání nákladního vagónucs
dc.title.alternativeDesign of the adjustable H-traverse for Freight Car liftingen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeCigán, Petr
dc.date.accepted2025-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce strojůcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisCHO0249_FS_B0715A270011_S04_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam