Show simple item record

dc.contributor.advisorLapuník, Filip
dc.contributor.authorVětěch, Jan
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:23Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157633
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vlivem aerodynamických prvků na jízdní dynamiku závodního vozidla, se zaměřením na výsledné reakce do kol jednotlivých náprav. Cílem práce je analyzovat, jak změny v nastavení aerodynamických zařízení, především zadního křídla, ovlivňují výsledné rozložení sil mezi nápravami, chování vozidla při průjezdu zatáčkou a celkovou stabilitu. Součástí řešení je také vytvoření interaktivního výpočtového souboru, který umožňuje simulaci těchto změn. Práce kombinuje teoretické poznatky, numerické výpočty a praktická měření na konkrétním závodním voze. Výsledky jsou prezentovány formou analytických modelů a grafických závislostí a jsou určeny závodnímu týmu, kterému umožní efektivněji nastavovat vozidlo bez nutnosti nákladného testování. Vytvořený výpočtový systém je zahrnut v příloze diplomové práce.cs
dc.description.abstractThe master‘s thesis deals with the influence of aerodynamic elements on the driving dynamics of a racing vehicle, focusing on the resulting wheel loads on each axle. The aim of the thesis is to analyze how changes in the settings of aerodynamic devices, particularly the rear wing, affect the distribution of forces between the axles, vehicle behavior in cornering, and overall stability. The solution also includes the development of an interactive calculation file that enables the simulation of these changes. The thesis combines theoretical knowledge, numerical calculations, and practical measurements on a specific racing car. The results are presented in the form of analytical models and graphical dependencies and are intended for a racing team, enabling more efficient vehicle setup without the need for costly testing. The developed computational system is included in the appendix of the thesis.en
dc.format.extent3494009 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectAerodynamické prvkycs
dc.subjectZávodní vůzcs
dc.subjectJízdní dynamikacs
dc.subjectSimulacecs
dc.subjectTěžištěcs
dc.subjectZávody do vrchucs
dc.subjectAerodynamic elementsen
dc.subjectRacing caren
dc.subjectVehicle dynamicsen
dc.subjectSimulationen
dc.subjectCenter of gravityen
dc.subjectHill climb racingen
dc.titlePosouzení změn jízdní dynamiky vozu v závislosti na účinku aerodynamických prvků zejména ve vztahu se změnami polohy těžiště vozidlacs
dc.title.alternativeAssessment of Changes in Vehicle Driving Dynamics Depending on Effect of Aerodynamic Elements, Especially in Relation to Changes in Vehicle Center of Gravityen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeŠmiraus, Jakub
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programDopravní systémy a technikacs
dc.thesis.degree-branchDopravní technikacs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisVET0014_FS_N1041A040002_S02_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record