Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPoruba, Zdeněk
dc.contributor.authorMaddu, Rama Anurag
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:23Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157634
dc.description.abstractThis thesis investigates the structural integrity of a Ferris wheel through static structural analysis using the finite element method (FEM), assessing its strength in accordance with EN 1991-1-4 and ČSN EN 13814 standards. The analysis considers multiple loading conditions—including wind forces, self-weight, and passenger loads—simulated in ANSYS Mechanical. The results indicate that stress concentrations at critical locations, particularly the cabin hang bars, exceed the allowable steel yield strength which is 355Mpa with maximum stresses surpassing this limit. Such findings suggest a potential risk of material failure under expected operating conditions. The likely causes include the quality of the material used and the insufficient cross-sectional design of the hang bars, which may not adequately resist the applied loads. To address this, the thesis proposes optimization strategies such as redesigning the cross-section of the hang bars and utilizing higher-strength materials to mitigate stress concentrations and enhance the structure’s safety and durability. Although the current design does not fully meet strength requirements, the study offers valuable insights into the structural behaviour of Ferris wheels and presents recommendations for improving design efficiency while ensuring regulatory compliance.en
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá strukturální integritu ruského kola prostřednictvím statické analýzy pevnosti pomocí metody konečných prvků (FEM), hodnotí jeho pevnost podle norem EN 1991-1-4 a ČSN EN 13814. Analýza zohledňuje různé zatěžovací podmínky, včetně větrných sil, vlastní hmotnosti a zatížení pasažéry, které byly simulovány v ANSYS Mechanical. Výsledky ukazují, že koncentrace napětí na kritických místech, zejména na zavěšení kabin, překračují přípustnou mez kluzu oceli 355 MPa, přičemž maximální napětí tuto mez překračuje. To naznačuje potenciální riziko selhání materiálu za normálních provozních podmínek. Mezi příčiny patří kvalita použitého materiálu a nedostatečný průřez zavěšení kabin, který nemusí dostatečně odolávat aplikovaným zatížením. Práce navrhuje optimalizační strategie, jako je přepracování průřezu zavěšení kabin a použití materiálů s vyšší pevností, které by snížily koncentrace napětí a zlepšily bezpečnost a trvanlivost konstrukce. I když současný návrh nevyhovuje plně požadavkům na pevnost, studie poskytuje cenné poznatky o chování ruských kol a přináší doporučení pro zlepšení efektivity návrhu a zajištění souladu s předpisycs
dc.format.extent3475841 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectStrengthen
dc.subjectStressen
dc.subjectShellsen
dc.subjectJointsen
dc.subjectFinite Element Analysisen
dc.subjectPevnostcs
dc.subjectnapětícs
dc.subjectskořepinacs
dc.subjectvazbacs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.titleStrength Analysis of the Ferris Wheelen
dc.title.alternativePevnostní analýza konstrukce ruského kolacs
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeMaršálek, Pavel
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisMAD0084_FS_B0715A270012_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam