dc.contributor.advisor | Richtář, Michal | |
dc.contributor.author | Topalidis, Andreas | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:23Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:23Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157636 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářská práce je návrh konstrukční úpravy válcové zkušebny MSR 500 od společnosti MAHA. V první části práce jsou popsané druhy výkonových zkušeben, princip, výhody a nevýhody. Dále jsou příklady konkrétních druhů válcových zkušeben a jejich parametry. Následuje rozbor možných druhů spojek, které mohou být použity podle druhu spojení a funkce, poté vybrání nejlepšího řešení pro spojení válců zkušebny. Další část je zaměřena na samotný návrh spojky, kde je proveden návrh čepu a návrh samotné spojky v programu Inventor. V poslední části je návrh možného umístění snímače otáček. Povedlo se navrhnout řešení, které má jednoduchou konstrukci a zároveň umožňuje rychlé spojení a rozpojení. | cs |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor thesis is the design of a structural modification of the MSR 500 cylindrical test rig from MAHA. In the first part of the thesis, the types of power testers, principle, advantages and disadvantages are described. Furthermore, examples of specific types of cylinder test benches and their parameters are given. This is followed by an analysis of the possible types of couplings that can be used according to the type of coupling and function, then selecting the best solution for the cylinder test bench coupling. The next section focuses on the coupling design itself, where the design of the pin and the design of the coupling itself in Inventor is performed. The last part is the design of the possible location of the speed sensor. It was possible to design a solution that has a simple construction and at the same time allows for quick connection and disconnection. | en |
dc.format.extent | 2986734 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Zkušebna | cs |
dc.subject | Spojka | cs |
dc.subject | Kroutící moment | cs |
dc.subject | Motocykl | cs |
dc.subject | Měření výkonu | cs |
dc.subject | Test bench | en |
dc.subject | Clutch | en |
dc.subject | Torque | en |
dc.subject | Motorcycle | en |
dc.subject | Power measurement | en |
dc.title | Návrh konstrukční úpravy válcové výkonové zkušebny MSR 500 | cs |
dc.title.alternative | Design of the Shaft Coupling of the Roller Dynamometer | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Mikula, Luboš | |
dc.date.accepted | 2025-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | TOP0038_FS_B0715A040001_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |