dc.contributor.advisor | Staněk, Pavel | |
dc.contributor.author | Vehovský, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:24Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:24Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157642 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje vyslovení návrhu na prodloužení intervalu výměny mazacího média Mobile JetOil II. v mazacích soustavách motoru a hlavního reduktoru vrtulníku Mi-171Š pro možnost snížení nákladů na jeho pravidelnou údržbu. V teoretické části práce je podrobně popsán účel a složení mazací soustavy vrtulníku a vysvětlen způsob vyhodnocení technického stavu komponentů mazací soustavy pomocí bezdemontážních metod tribologické diagnostiky. V praktické části jsou využity metody statistického šetření pomocí regresní analýzy a výpočtu mediánu koncentrací sledovaných prvků ze zpřístupněné databáze tribodiagnostických měření z reálného provozu těchto vrtulníků. Z vyhodnocení tohoto zkoumání je následně vyvozen závěr a popsány přínosy, které by prodloužení intervalu výměny mazacího média představovalo. | cs |
dc.description.abstract | The thesis is devoted to the proposal of extending the interval of Mobile JetOil II. lubricant change in the lubrication systems of the engine and main reducer of the Mi-171Š helicopter to reduce the cost of its regular maintenance. The theoretical part of the thesis describes in detail the purpose and composition of the helicopter lubrication system and explains the method of evaluating the technical condition of the lubrication system components by means of dismantle-free methods of tribological diagnostics. In the practical part, the methods of statis-tic investigation using regression analysis and calculation of median concentrations of the monitored elements from the available database of tribodiagnostic measurements from real operation of these helicopters are used. From the evaluation of this inves-tigation, a conclusion is then drawn and the benefits of extending the lubricant change interval are described. | en |
dc.format.extent | 3911514 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | letectví | cs |
dc.subject | vrtulník | cs |
dc.subject | mazací soustava | cs |
dc.subject | tribologická diagnostika | cs |
dc.subject | aviation | en |
dc.subject | helicopter | en |
dc.subject | lubrication system | en |
dc.subject | tribological diagnostics | en |
dc.title | Analýza tribodiagnostických měření komponentů mazací soustavy vrtulníku pro možnost snižování nákladů na údržbu | cs |
dc.title.alternative | Analysis of Tribodiagnostic Measurements of Helicopter Lubrication System Components for Possibility of Reducing Maintenance Costs | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Schreiberová, Petra | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | VEH0009_FS_N1041A040002_S01_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |