dc.contributor.advisor | Cíleček, Jakub | |
dc.contributor.author | Luu, Cong Thanh | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:31Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:31Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157692 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá simulací vybraných strategií nástupu cestujících na palubu letadla pomocí metody WILMA v programu Witness Horizont. Důvodem vytvoření simulačních nástupů je porovnání, jak jednotlivé časové zdržení prodlužují časovou náročnost. Tyto výsledky jsou porovnány se skutečným nástupem cestujících. Diplomová práce se skládá ze tří teoretických kapitol a dvou praktických. První kapitola obsahuje popis jednotlivých činnosti spojených s handlingem letadla na letišti. V druhé části se nachází popis jednotlivých nástupních strategií nástupu cestujících na palubu letadla společně se samotnou metodou WILMA. Poslední teoretická část popisuje základní simulační model. Ve čtvrté části je popsán rozšířený simulační model nástupu cestujících na palubu letadla. V poslední části jsou porovnány časové náročnosti jednotlivých metod a časovými zdržení se skutečným nástupem cestujících. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the simulation of selected passenger boarding strategies using the WILMA method in the Witness Horizont program. The reason for creating the simulation boardings is to compare how individual time delays extend the passenger boarding time. These results are compared with actual passenger boardings. The diploma thesis consists of three theoretical parts and two practical parts. The first part contains a description of individual activities associated with aircraft handling at the airport. The second part contains a description of individual boarding strategies for passenger boarding together with the WILMA method itself. The last theoretical part describes the basic simulation model. The fourth part describes an extended simulation model for passenger boarding. The last part compares the time requirements of individual methods and time delays with actual passenger boarding. | en |
dc.format.extent | 3315970 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | nástup cestujících | cs |
dc.subject | WILMA | cs |
dc.subject | Witness | cs |
dc.subject | časové zdržení | cs |
dc.subject | passenger boarding | en |
dc.subject | WILMA | en |
dc.subject | Witness | en |
dc.subject | time delays | en |
dc.title | Simulace vybraných strategií nástupu cestujících do dopravních letadel | cs |
dc.title.alternative | Simulation of Chosen Strategies of Aircraft Boarding Process | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Stryk, Rostislav | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | LUU0007_FS_N1041A040002_S01_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |