dc.contributor.advisor | Cíleček, Jakub | |
dc.contributor.author | Koriukina, Polina Yuryevna | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:32Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:32Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157693 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na efektivní využití personálu v procesech paralelního technického handlingu na letištích. Úvodní část popisuje problematiku odbavování letadel a faktory, které ovlivňují efektivitu těchto procesů. Práce využívá existující dvoufázový matematický model, který byl převzat připravované disertační práce [8], k analýze vlivu délky intervalu mezi zahájením odbavování letadel na počet potřebných pracovníků. Model byl aplikován na reálná data z provozu letiště, přičemž výsledky ukazují, že správné nastavení intervalů a efektivní rozdělení personálu mohou výrazně snížit provozní náklady a zlepšit kapacitu odbavování. Na základě těchto výsledků byla formulována doporučení, která zahrnují reorganizaci směn, optimální nastavení časových intervalů a efektivní využití kvalifikovaného personálu. Práce nabízí ucelený pohled na možnosti zlepšení procesů paralelního technického handlingu a poskytuje praktické podklady pro jejich aplikaci na letištích s podobnými provozními podmínkami. Výsledky a doporučení jsou doplněny grafickými a tabulkovými výstupy, které přehledně ilustrují hlavní závěry práce. | cs |
dc.description.abstract | Master’s thesis focuses on the efficient utilization of personnel in parallel aircraft handling processes at airports. The introductory section describes the challenges of aircraft handling and the factors influencing the efficiency of these operations. The thesis applies an existing two-phase mathematical model, adopted from a forthcoming dissertation [8], to analyze the impact of the interval length between the start times of aircraft handling on the required number of personnel. The model was applied to real operational data from an airport, and the results demonstrate that proper interval settings and efficient allocation of staff can significantly reduce operating costs and enhance handling capacity. Based on these findings, recommendations were formulated, including shift reorganization, optimal interval settings, and effective use of qualified personnel. This thesis provides a comprehensive perspective on improving parallel aircraft handling processes and offers practical insights for their implementation at airports with similar operational conditions. The findings and recommendations are supported by graphical and tabular outputs that clearly illustrate the main conclusions of the study. | en |
dc.format.extent | 2264412 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | odbavení letadla | cs |
dc.subject | letiště | cs |
dc.subject | letadlo | cs |
dc.subject | odbavovací plocha | cs |
dc.subject | lineární programování | cs |
dc.subject | Aircraft handling | en |
dc.subject | Airport | en |
dc.subject | Aircraft | en |
dc.subject | Apron | en |
dc.subject | Linear programming | en |
dc.title | Experimentální ověření vlivu délky intervalu mezi zahájením technického handlingu na potřebný počet handlingového personálu | cs |
dc.title.alternative | Experimental Evaluation for Lenght of Time Interval of Paralel Handling Process with a Focus on Personnel Management | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Teichmann, Dušan | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KOR0269_FS_N1041A040002_S01_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |