dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | |
dc.contributor.author | Myslivec, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:35Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:35Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157710 | |
dc.description.abstract | MYSLIVEC, Lukáš. Energetická náročnost vozby na traťovém úseku. Ostrava, 2025, Bakalářská práce. Ostrava: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Institut dopravy. 71 stran, vedoucí práce: Ing. Jaromír Široký, Ph.D.
Bakalářská práce se zabývá vyšetřením energetické náročnosti jízdy vlaku na železniční trati v úseku Frýdek-Místek Český Těšín. V úvodní (teoretické) části práce je provedena analýza traťových poměrů a analýza provozu osobní dopravy na tomto traťovém úseku. Jsou zde rovněž popsány dokumenty (tabulky traťových poměrů, nákresný profil trati, tabulkový jízdní řád) na jejichž základě je analýza provedena.
Hlavní (výpočtová) část řeší výpočet parametrů jízd uvažovaných bateriových osobních vlaků (přesněji akutrolejových jednotek), které by v budoucnu mohly být na zadaný traťový úsek nasazeny. Výpočty jsou založeny na matematickém sklonovém modelu trati, který je užit pro konstrukci tachogramů jízdy. Dle zadání jsou tyto výpočty provedeny pro dvě stanovené varianty jízdy vlaků: zastavování v dopravnách a zastávkách; zastavování v dopravnách a zastávkách a u všech hlavních (vjezdových) návěstidel.
Další část obsahuje zhodnocení dosažených výsledků uvažovaných bateriových vlaků a srovnání jízdních dob s aktuálně provozovanými jednotkami (Regionova) na řešeném traťovém úseku.
Výpočtové soubory, v podobě dvou dokumentů aplikace Microsoft Office Excel, jsou připojeny v příloze této bakalářské práce: První příloha (A) se pojí s teoretickou částí práce a obsahuje zpracovaná data o trati, druhá příloha (B) představuje vypracování praktické části práce a nachází se v ní vytvořené tachogramy jízdy. | cs |
dc.description.abstract | MYSLIVEC, Lukáš. Energy Demand of Train Driving on Track Section. Ostrava, 2025, Bachelor’s Thesis. Ostrava: VSB – Technical university of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Institute of Transport. 71 pages, Thesis supervisor: Ing. Jaromír Široký, Ph.D.
Bachelor thesis is dealing with examination of the energy demand of train driving on a railway track section between Frýdek-Místek and Český Těšín. In the introductory (theoretical) part, there are performed an analysis of track conditions and an analysis of passenger transport operations on this track. The documents (Route Book, Track Profile Drawing, Timetable) on the basis of which the analysis is performed are also described.
The main (computational) part solves the calculation of the driving parameters of the choice battery passenger trains (more precisely, battery electric multiple units), which could be operated on the specified track section in the future. The calculations are based on the mathematical slope model of the track, which is used to construct the tachograms. According to the assignment, these calculations are performed for two specified train driving variants: stopping at railway stations and railway stops; stopping at railway station and railway stops and at all main (entrance) railway signals.
The next part contains an evaluation of the achieved results of the choice battery trains and a comparison of travel times with the currently operated units (Regionova) on the solved track.
The calculation files are Microsoft Office Excel documents attached in the appendix of this bachelor thesis: The first appendix (A) is related to the theoretical part and contains the processed data about the track, the second appendix (B) represents the practical part of the work and contains the created tachograms. | en |
dc.format.extent | 4509793 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Výpočet energie | cs |
dc.subject | tachogram jízdy | cs |
dc.subject | jízdní doby | cs |
dc.subject | redukovaný sklon | cs |
dc.subject | bateriový vlak | cs |
dc.subject | osobní doprava | cs |
dc.subject | energy calculation | en |
dc.subject | driving tachogram | en |
dc.subject | travel times | en |
dc.subject | substitute gradient | en |
dc.subject | battery train | en |
dc.subject | passenger transport | en |
dc.title | Energetická náročnost vozby na traťovém úseku | cs |
dc.title.alternative | Energy Demand of Train Driving on Track Section | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Famfulík, Jan | |
dc.date.accepted | 2025-06-02 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | MYS0037_FS_B0715A040001_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |