Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGebauer, Jan
dc.contributor.authorGoch, Ondřej
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:39Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:39Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157738
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá návrhem laboratorního modelu pro řízení polohy UAV. V úvodní části je představena historie, využití a jejich rozdělení. Kapitola věnovaná základům řízení polohy kvadrokoptéry popisuje základní pohybové rovnice kvadrokoptéry, princip PID regulátoru, jeho syntéza a metody filtrace dat ze senzorů. Třetí kapitola se zaměřuje na hardwarovou strukturu kvadrokoptéry, kde jsou popsány BLDC motory, ESC, řídicí jednotky, senzory, baterie, komunikační systémy a vrtule. Praktická část se věnuje návrhu a realizaci laboratorního modelu pro testování řídicího systému. Je popsán výběr jednotlivých částí a jejich zapojení. Je navržen model standu, který je následně sestaven. Následuje popis a návrh řídicího algoritmu, který je následně implementován, testován a laděn na základě průběhu a stavu stabilizace.cs
dc.description.abstractThe bachelor´s thesis focuses on the design of a laboratory model for UAV attitude control. The introductory part presents the history, applications, and classification of UAVs. The chapter dedicated to the basics of quadcopter attitude control describes the fundamental motion equations, the principle of the PID controller, its synthesis, and methods for filtering sensor data. The third chapter focuses on the hardware architecture of the quadcopter, describing BLDC motors, ESCs, control units, sensors, batteries, communication systems, and propellers. The practical part deals with the design and implementation of the laboratory model for testing the control system. The selection of individual components and their wiring is described. A stand model is designed and subsequently assembled. This is followed by the description and design of the control algorithm, which is then implemented, tested, and tuned based on system response and stabilization performance.en
dc.format.extent2939183 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectUAVcs
dc.subjectřízení polohycs
dc.subjectstabilizacecs
dc.subjectPID regulátorcs
dc.subjectfiltrace datcs
dc.subjectUAVen
dc.subjectattitude controlen
dc.subjectstabilizationen
dc.subjectPID controlleren
dc.subjectdata filteringen
dc.titleNávrh laboratorního modelu pro řízení polohy UAVcs
dc.title.alternativeDesign of Stability Controler UAV Laboratory standen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeČelovský, Pavel
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department352 - Katedra automatizační techniky a řízenícs
dc.thesis.degree-programMechatronikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisGOC0016_FS_B0714A270002_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam