dc.contributor.advisor | Gebauer, Jan | |
dc.contributor.author | Goch, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:39Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:39Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157738 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá návrhem laboratorního modelu pro řízení polohy UAV. V úvodní části je představena historie, využití a jejich rozdělení. Kapitola věnovaná základům řízení polohy kvadrokoptéry popisuje základní pohybové rovnice kvadrokoptéry, princip PID regulátoru, jeho syntéza a metody filtrace dat ze senzorů. Třetí kapitola se zaměřuje na hardwarovou strukturu kvadrokoptéry, kde jsou popsány BLDC motory, ESC, řídicí jednotky, senzory, baterie, komunikační systémy a vrtule. Praktická část se věnuje návrhu a realizaci laboratorního modelu pro testování řídicího systému. Je popsán výběr jednotlivých částí a jejich zapojení. Je navržen model standu, který je následně sestaven. Následuje popis a návrh řídicího algoritmu, který je následně implementován, testován a laděn na základě průběhu a stavu stabilizace. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor´s thesis focuses on the design of a laboratory model for UAV attitude control. The introductory part presents the history, applications, and classification of UAVs. The chapter dedicated to the basics of quadcopter attitude control describes the fundamental motion equations, the principle of the PID controller, its synthesis, and methods for filtering sensor data. The third chapter focuses on the hardware architecture of the quadcopter, describing BLDC motors, ESCs, control units, sensors, batteries, communication systems, and propellers. The practical part deals with the design and implementation of the laboratory model for testing the control system. The selection of individual components and their wiring is described. A stand model is designed and subsequently assembled. This is followed by the description and design of the control algorithm, which is then implemented, tested, and tuned based on system response and stabilization performance. | en |
dc.format.extent | 2939183 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | UAV | cs |
dc.subject | řízení polohy | cs |
dc.subject | stabilizace | cs |
dc.subject | PID regulátor | cs |
dc.subject | filtrace dat | cs |
dc.subject | UAV | en |
dc.subject | attitude control | en |
dc.subject | stabilization | en |
dc.subject | PID controller | en |
dc.subject | data filtering | en |
dc.title | Návrh laboratorního modelu pro řízení polohy UAV | cs |
dc.title.alternative | Design of Stability Controler UAV Laboratory stand | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Čelovský, Pavel | |
dc.date.accepted | 2025-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 352 - Katedra automatizační techniky a řízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Mechatronika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | GOC0016_FS_B0714A270002_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |