dc.contributor.advisor | Pagáč, Marek | |
dc.contributor.author | Rončák, Radek | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:45Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:45Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157780 | |
dc.description.abstract | RONČÁK, Radek. Návrh technologického postupu aditivní výroby pomůcek do výuky. Ostrava, 2025, Bakalářská práce. Ostrava: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Katedra obrábění, montáže a strojírenské metrologie (346.), vedoucí práce: doc. Ing. Marek Pagáč, Ph.D.
Bakalářská práce se zabývá využitím 3D tisku při tvorbě výukových pomůcek. V úvodu je popsán význam a hlavní přínosy výukových pomůcek. Následně jsou porovnány aktuálně dostupné možnosti výukových pomůcek v kombinaci s využitím aditivních technologií napříč obory a stupni vzdělávání. Na základě tohoto srovnání bylo zjištěno, že využití 3D tisku není v současnosti příliš rozšířené v prostředí mateřských škol. Proto byla navržena didaktická pomůcka určená právě pro tento stupeň vzdělávání – model ruky s pohyblivými prsty. Tato pomůcka dětem pomáhá při rozlišování pravé a levé strany, při rozvoji předmatematických dovedností a jemné motoriky. Práce popisuje postup návrhu a výroby pomůcky pomocí 3D tisku a hodnotí výsledky testování prvního prototypu v praxi. Součástí přílohy je také návod k tisku a sestavení pomůcky. | cs |
dc.description.abstract | RONČÁK, Radek. Design of a Technological Process for Additive Manufacturing of Educational Aids. Ostrava, 2025, Bachelor’s Thesis. Ostrava: VSB – Technical university of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Machining, Assembly and Engineering Metrology (346.), Thesis supervisor: doc. Ing. Marek Pagáč, Ph.D.
The bachelor's thesis focuses on the use of 3D printing in the creation of educational aids. The introduction describes the significance and main benefits of educational aids. Subsequently, currently available options for educational aids are compared in combination with the use of additive technologies across disciplines and levels of education. Based on this comparison, it was found that the use of 3D printing is not yet widespread in the environment of kindergartens. Therefore, a didactic aid was designed specifically for this level of education—a model of a hand with movable fingers. This aid helps children distinguish between the right and left sides, develop pre-mathematical skills, and improve fine motor skills. The thesis describes the process of designing and manufacturing the aid using 3D printing and evaluates the results of testing the first prototype in practice. The appendix also includes instructions for printing and assembling the aid. | en |
dc.format.extent | 4016557 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | vzdělávání | cs |
dc.subject | databáze | cs |
dc.subject | 3D tisk | cs |
dc.subject | model | cs |
dc.subject | didaktické pomůcky | cs |
dc.subject | slicer | cs |
dc.subject | Education | en |
dc.subject | database | en |
dc.subject | 3D printing | en |
dc.subject | model | en |
dc.subject | didactic aids | en |
dc.subject | slicer | en |
dc.title | Návrh technologického postupu aditivní výroby pomůcek do výuky | cs |
dc.title.alternative | Design of a Technological Process for Additive Manufacturing of Teaching Aids | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Jansa, Jan | |
dc.date.accepted | 2025-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 346 - Katedra obrábění, montáže a strojírenské metrologie | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aditivní technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | RON0019_FS_B0715A270011_S10_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |