Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDorda, Michal
dc.contributor.authorVoska, Tomáš
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:46Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:46Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157783
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou krátkých řadících pruhů na rameni světelně řízené křižovatky. Cílem této bakalářské práce je vytvořit model ramene křižovatky, na němž bude možné zkoumat vliv délky jednotlivých řadících pruhů na kapacitu křižovatky. Teoretická část práce se zabývá přiblížením problematiky a jejich okolností, dále momentálně využívaným způsobem řešení problematiky a v závěru teoretické části je rozebrán simulační software Witness Horizon. Praktická/výzkumná část je zaměřena na samotnou konstrukci použitého modelu, přičemž v její druhé části jsou postupně testovány různé kombinace délek řadících pruhů s cílem sledovat jejich vliv na chování dopravy v simulovaném prostředí.cs
dc.description.abstractThe bachelor’s thesis addresses the issue of short turning lanes on the arm of a signal-controlled intersection. The aim of this thesis is to create a model of an intersection arm to study the effect of the length of individual turning lanes on the capacity of the intersection. The theoretical part of the thesis focuses on introducing the issue and its context, the currently used methods of addressing the problem, and concludes with an analysis of the simulation software Witness Horizon. The practical/research part focuses on the construction of the simulation model itself, while its second part gradually tests various combinations of turning lane lengths in order to observe their impact on traffic behavior in the simulated environment.en
dc.format.extent2092351 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkapacita křižovatkycs
dc.subjectřadící pruhycs
dc.subjectdopravní simulacecs
dc.subjectintersection capacityen
dc.subjectturn lanesen
dc.subjecttraffic simulationen
dc.titleSimulační studie vlivu krátkých řadících pruhů na kapacitu vjezdůcs
dc.title.alternativeSimulation study of effect of short turning lanes on capacityen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeŠiroký, Jaromír
dc.date.accepted2025-06-02
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programDopravní systémy a technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisVOS0038_FS_B0715A040001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam