Show simple item record

dc.contributor.advisorKapica, Roman
dc.contributor.authorOndráš, Robin
dc.date.accessioned2025-06-23T11:53:23Z
dc.date.available2025-06-23T11:53:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157969
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá digitální dokumentací historických objektů pomocí metody průsekové fotogrammetrie. Cílem práce je vytvoření 3D modelů dvou kulturních památek – kašny a studny, které se nachází se na vyškovském náměstí. Fotogrammetrie je moderní technologie, která umožňuje přesné prostorové zachycení tvaru a struktury objektů na základě snímků a nachází uplatnění v mnoha oblastech, včetně památkové péče, geodézie a architektury. V teoretické části práce je představena metodika fotogrammetrie, její vývoj, klasifikace včetně popisu použitého vybavení a softwaru. Praktická část se zaměřuje na samotný proces snímkování, měření, práci s vlícovacími body, zpracování dat a na tvorbu finálních 3D modelů. Výsledné digitální modely slouží především k vizuální prezentaci dokumentovaných památek a k uchování jejich podoby v čase. Součástí práce je rovněž realizace fyzického modelu studny pomocí 3D tisku.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the digital documentation of historical objects using the method of cross-sectional photogrammetry. The aim of the thesis is to create 3D models of two cultural monuments - a fountain and a well, located on the square in Vyškov. Photogrammetry is a modern technology that allows accurate spatial representation of the shape and structure of objects based on images and finds application in many fields, including conservation, geodesy and architecture. The theoretical part of the thesis presents the methodology of photogrammetry, its development, classification including a description of the equipment and software used. The practical part focuses on the actual process of imaging, measurement, working with insertion points, data processing and the creation of final 3D models. The resulting digital models are primarily used for the visual presentation of the documented monuments and for preserving their appearance over time. The work also includes the realization of the physical model of the well using 3D printing.en
dc.format.extent7320751 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subject3D modelcs
dc.subjectobjektcs
dc.subjectkulturní památkacs
dc.subjectVyškovcs
dc.subjectfotogrammetriecs
dc.subjectAgisoft Metashapecs
dc.subject3D modelen
dc.subjectobjecten
dc.subjectcultural monumenten
dc.subjectVyškoven
dc.subjectphotogrammetryen
dc.subjectAgisoft Metashapeen
dc.titleTvorba 3D modelu vybraných kulturních památek vyškovského náměstícs
dc.title.alternativeCreation of a 3D Model of Selected Cultural Monuments of the Vyškov Squareen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeSmelíková, Markéta
dc.date.accepted2025-05-27
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.description.department544 - Katedra geodézie a důlního měřictvícs
dc.thesis.degree-programInženýrská geodéziecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2735
dc.identifier.thesisOND0257_HGF_B0532A330033_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record