dc.contributor.advisor | Teichmann, Dušan | |
dc.contributor.author | Hořínka, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2025-09-04T12:18:30Z | |
dc.date.available | 2025-09-04T12:18:30Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/158005 | |
dc.description.abstract | Disertační práce se zabývá problematikou prediktivního řízení provozu leteckého dopravce. V úvodních kapitolách disertační práce je zdůvodněna aktuálnost daného tématu, jsou charakterizovány současné metody operačního řízení provozu leteckých dopravců. Na základě srovnání současných postupů a požadavků letecké praxe je navržen optimalizační přístup založený na řešení sekvence matematických modelů s výskytem nejistoty, přičemž nejistota je modelována s využitím fuzzy čísel. Navržený optimalizační přístup je validován na celé řadě výpočetních experimentů s využitím částečně reálných provozních dat leteckého dopravce střední velikosti nabízejících pravidelnou přepravu na krátkých a středně dlouhých leteckých linkách. | cs |
dc.description.abstract | This dissertation addresses the problem of predictive operations control in airline management. The introductory chapters justify the relevance of the topic and provide an overview of current methods used for operational control by airline operators. Based on a comparison of existing approaches and the requirements of contemporary airline practice, an optimization framework is proposed. This framework is based on solving a sequence of mathematical models under uncertainty, where uncertainty is represented using fuzzy numbers. The proposed optimization approach is validated through a series of computational experiments using partially real-world operational data from a medium-sized airline operating regular short- and medium-haul routes. | en |
dc.format.extent | 2439592 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Nepravidelnosti provozu, IRROP, prediktivní řízení provozu, optimalizace leteckého parku, lineární programování, fuzzy čísla, Lineární programování s neurčitostí. | cs |
dc.subject | Irregularity operations, IRROP, Predictive operation management, Airline fleet optimization, Linear programming, Fuzzy numbers, Linear programming with uncertainty. | en |
dc.title | Systém prediktivního řízení provozu leteckého dopravce | cs |
dc.title.alternative | Predictive System for Operation Management of Air Carriers | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.contributor.referee | Mocková, Denisa | |
dc.contributor.referee | Janáček, Jaroslav | |
dc.contributor.referee | Šeda, Miloš | |
dc.date.accepted | 2025-08-28 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | HOR01_FS_P1041D040006_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |