Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMoravec, Vladimíren
dc.contributor.authorTrčka, Michalen
dc.date.accessioned2009-08-31T19:20:29Z
dc.date.available2009-08-31T19:20:29Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/71418
dc.descriptionImport 31/08/2009
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá konstrukčním rozborem převodovky ZF 6 S 1000 TO používané u středního nákladního automobilu TATRA 810 využívaného armádou ČR. Ve své první části se práce zabývá identifikací kinematického evolventního ozubení této převodovky. Zde byl proveden geometrický výpočet a následně vyhodnoceny jeho kvalitativní ukazatele. Ozubení bylo také vyhodnoceno z hlediska použitých úprav boku zubů, přesnosti výroby a její technologie finální úpravy povrchu. Dále byl proveden pevnostní výpočet kinematického ozubení a jeho vyhodnocení. V další části se práce zabývá identifikací ložisek a u ložisek sloužících k uložení hřídelí a také jejich rozborem zatížení. Součástí příloh jsou tabulky shrnující geometrii ozubení, protokoly z CNC měření, pevnostní výpočet ozubení a výpočtové modely hřídelí s průběhy jejich zatížení. Dále je v přílohách sestavný náměrový výkres celého převodu a náměrové výkresy jednotlivých prvků převodovky. K práci jsou přiloženy také výrobní dílenské výkresy vstupní hřídele a hnaného kola stálého záběru.cs
dc.description.abstractThis thesis occupies with design analysis of the real gearbox ZF 6S 1000 TO which used in the middle-sized Truck TATRA 810 used by the Armed Forces of the Czech Republic. At first thesis occupies with identification of kinematic involute gearing of this gearbox. The geometric calculations were made here and then I analyzed geometry of gearing for the factors of the quality. The Gearing was analyzed in term used modifications of shape tooth faces, precision of production and its technology of final machining of surface too. After then thesis occupies with strength calculations of kinematic involute gearing and its evaluation. In next part thesis occupies with identification of bearings and bearings which serve as shafts supports I analyzed of their loads too. Attachments of thesis consist of: the tables which summary geometry of gearing, the protocols from CNC measurement, the strength calculations of kinematic gearing and the computing models of the shafts with course of their loads. Attachments of thesis consist of: the measured assembly drawing and the measured drawings of components of this gearbox. The production drawing of the input shaft and the production drawing of cogwheel for constant mesh are attached too.en
dc.format60, [14] l. : il. + 3 příl. + 1 CDcs
dc.format.extent3222240 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectRozbor geometrie převodovkycs
dc.subjectkonstrukční rozborcs
dc.subjectozubenícs
dc.subjectTatracs
dc.subjectpřevodvkacs
dc.subjectDesign Analysis of a Real Gearboxen
dc.subjectgearingen
dc.subjectTatraen
dc.subjectgearboxen
dc.titleKonstrukční rozbor reálné převodovky středního nákladního automobilucs
dc.title.alternativeDesign Analysis of a Real Gearbox for a Middle-sized Trucken
dc.typeDiplomová prácecs
dc.identifier.signature200903786cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeHavlík, Jiříen
dc.date.accepted2009-06-12en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.contributor.consultantHykel, Rudolfen
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisTRC038_FS_N2301_3909T001_40_2009
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam