dc.contributor.advisor | Moravec, Vladimír | en |
dc.contributor.author | Trčka, Michal | en |
dc.date.accessioned | 2009-08-31T19:20:29Z | |
dc.date.available | 2009-08-31T19:20:29Z | |
dc.date.issued | 2009 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/71418 | |
dc.description | Import 31/08/2009 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá konstrukčním rozborem převodovky ZF 6 S 1000 TO
používané u středního nákladního automobilu TATRA 810 využívaného armádou ČR. Ve své
první části se práce zabývá identifikací kinematického evolventního ozubení této převodovky.
Zde byl proveden geometrický výpočet a následně vyhodnoceny jeho kvalitativní ukazatele.
Ozubení bylo také vyhodnoceno z hlediska použitých úprav boku zubů, přesnosti výroby a
její technologie finální úpravy povrchu. Dále byl proveden pevnostní výpočet kinematického
ozubení a jeho vyhodnocení. V další části se práce zabývá identifikací ložisek a u ložisek
sloužících k uložení hřídelí a také jejich rozborem zatížení. Součástí příloh jsou tabulky
shrnující geometrii ozubení, protokoly z CNC měření, pevnostní výpočet ozubení a výpočtové
modely hřídelí s průběhy jejich zatížení. Dále je v přílohách sestavný náměrový výkres celého
převodu a náměrové výkresy jednotlivých prvků převodovky. K práci jsou přiloženy také
výrobní dílenské výkresy vstupní hřídele a hnaného kola stálého záběru. | cs |
dc.description.abstract | This thesis occupies with design analysis of the real gearbox ZF 6S 1000 TO which
used in the middle-sized Truck TATRA 810 used by the Armed Forces of the Czech
Republic. At first thesis occupies with identification of kinematic involute gearing of this
gearbox. The geometric calculations were made here and then I analyzed geometry of gearing
for the factors of the quality. The Gearing was analyzed in term used modifications of shape
tooth faces, precision of production and its technology of final machining of surface too. After
then thesis occupies with strength calculations of kinematic involute gearing and its
evaluation. In next part thesis occupies with identification of bearings and bearings which
serve as shafts supports I analyzed of their loads too. Attachments of thesis consist of: the
tables which summary geometry of gearing, the protocols from CNC measurement, the
strength calculations of kinematic gearing and the computing models of the shafts with course
of their loads. Attachments of thesis consist of: the measured assembly drawing and the
measured drawings of components of this gearbox. The production drawing of the input shaft
and the production drawing of cogwheel for constant mesh are attached too. | en |
dc.format | 60, [14] l. : il. + 3 příl. + 1 CD | cs |
dc.format.extent | 3222240 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Rozbor geometrie převodovky | cs |
dc.subject | konstrukční rozbor | cs |
dc.subject | ozubení | cs |
dc.subject | Tatra | cs |
dc.subject | převodvka | cs |
dc.subject | Design Analysis of a Real Gearbox | en |
dc.subject | gearing | en |
dc.subject | Tatra | en |
dc.subject | gearbox | en |
dc.title | Konstrukční rozbor reálné převodovky středního nákladního automobilu | cs |
dc.title.alternative | Design Analysis of a Real Gearbox for a Middle-sized Truck | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.identifier.signature | 200903786 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Havlík, Jiří | en |
dc.date.accepted | 2009-06-12 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.contributor.consultant | Hykel, Rudolf | en |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | TRC038_FS_N2301_3909T001_40_2009 | |
dc.rights.access | openAccess | |