Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNěmček, Milošen
dc.contributor.authorGerža, Otoen
dc.date.accessioned2009-08-31T19:20:43Z
dc.date.available2009-08-31T19:20:43Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/71419
dc.descriptionImport 31/08/2009
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na návrh a konstrukci vlastního řešení elektrokola, které vyvine předem stanovenou rychlost. V úvodu této práce popisuji dosavadní principy a řešení jízdních kol poháněných elektromotorem. Následně pak provádím svůj vlastní návrh pohonné jednotky. Na daném elektrokole je hnané přední kolo pomocí řetězového převodu. Pevnostní výpočty vycházejí z vypočítané hnací síly potřebné pro danou rychlost. Pro zvolený návrh jsem zpětně pevnostně zkontroloval již hotový první prototyp postaveného elektrokola. Pro jednotlivé nejdůležitější součásti, které pevnostně nebyly správně navrženy, byly navrhnuty alternativní řešení. Pro zvolený střídavý elektromotor s danou mechanickou charakteristikou byl zvolen převodový poměr na hnacím řetězu s dvoustupňovou planetovou převodovkou.cs
dc.description.abstractThis thesis is devoted to the design and building of a proprietary electric bicycle, which is able to develop a preset velocity. In the opening part of the thesis, I describe the existing principles and the design solutions used on the bicycles driven by an electric motor. Following that survey, I propose my own design solution of a propulsive unit. On the electric bicycle concerned the front wheel is driven by a roller chain transmission. The stress analysis is based on the calculated driving power needed for the mooted velocity of travel. For the proposal chosen, I have re-checked/calculated the already-built first prototype of the electric bicycle. For individual major assemblies that lacked the necessary strength properties, alternative solutions were found. According to the mechanical characteristics of the AC-motor, the transmission ratio at the roller chain driving a two-speed planetary gearbox was selected.en
dc.format60, [11] l. : il. + 5 příl. + 1 CDcs
dc.format.extent4454414 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectPlanetová převodovkacs
dc.subjectřetězový převodcs
dc.subjecthnací síla kolacs
dc.subjecttuhost vidlice kolacs
dc.subjectplanetary gearboxen
dc.subjectchain driveen
dc.subjectforce to drive a bicycleen
dc.subjectwheel fork stiffnessen
dc.titleNávrh elektropohonu jízdního kolacs
dc.title.alternativeDesign of an Electrical Driving Unit for a Bicycleen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.identifier.signature200903771cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeHavlík, Jiříen
dc.date.accepted2009-06-11en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisGER061_FS_N2301_3909T001_40_2009
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam