dc.contributor.advisor | Němček, Miloš | en |
dc.contributor.author | Gerža, Oto | en |
dc.date.accessioned | 2009-08-31T19:20:43Z | |
dc.date.available | 2009-08-31T19:20:43Z | |
dc.date.issued | 2009 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/71419 | |
dc.description | Import 31/08/2009 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh a konstrukci vlastního řešení elektrokola, které vyvine předem stanovenou rychlost. V úvodu této práce popisuji dosavadní principy a řešení jízdních kol poháněných elektromotorem. Následně pak provádím svůj vlastní návrh pohonné jednotky. Na daném elektrokole je hnané přední kolo pomocí řetězového převodu.
Pevnostní výpočty vycházejí z vypočítané hnací síly potřebné pro danou rychlost. Pro zvolený návrh jsem zpětně pevnostně zkontroloval již hotový první prototyp postaveného elektrokola. Pro jednotlivé nejdůležitější součásti, které pevnostně nebyly správně navrženy, byly navrhnuty alternativní řešení. Pro zvolený střídavý elektromotor s danou mechanickou charakteristikou byl zvolen převodový poměr na hnacím řetězu s dvoustupňovou planetovou převodovkou. | cs |
dc.description.abstract | This thesis is devoted to the design and building of a proprietary electric bicycle, which is able to develop a preset velocity. In the opening part of the thesis, I describe the existing principles and the design solutions used on the bicycles driven by an electric motor.
Following that survey, I propose my own design solution of a propulsive unit.
On the electric bicycle concerned the front wheel is driven by a roller chain transmission. The stress analysis is based on the calculated driving power needed for the mooted velocity of travel. For the proposal chosen, I have re-checked/calculated the already-built first prototype of the electric bicycle. For individual major assemblies that lacked the necessary strength properties, alternative solutions were found. According to the mechanical characteristics of the AC-motor, the transmission ratio at the roller chain driving a two-speed planetary gearbox was selected. | en |
dc.format | 60, [11] l. : il. + 5 příl. + 1 CD | cs |
dc.format.extent | 4454414 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Planetová převodovka | cs |
dc.subject | řetězový převod | cs |
dc.subject | hnací síla kola | cs |
dc.subject | tuhost vidlice kola | cs |
dc.subject | planetary gearbox | en |
dc.subject | chain drive | en |
dc.subject | force to drive a bicycle | en |
dc.subject | wheel fork stiffness | en |
dc.title | Návrh elektropohonu jízdního kola | cs |
dc.title.alternative | Design of an Electrical Driving Unit for a Bicycle | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.identifier.signature | 200903771 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Havlík, Jiří | en |
dc.date.accepted | 2009-06-11 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | GER061_FS_N2301_3909T001_40_2009 | |
dc.rights.access | openAccess | |