Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWagnerová, Renataen
dc.contributor.authorRichtr, Lukášen
dc.date.accessioned2009-08-31T19:38:55Z
dc.date.available2009-08-31T19:38:55Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/71514
dc.descriptionImport 31/08/2009
dc.description.abstractTato práce se zabývá návrhem řídicích algoritmů pracujících v klouzavém módu. Výhodou těchto řídicích algoritmů je vysoká robustnost, jednoduchost, a skutečnost, že není nutná znalost matematického modelu, pouze řád řízeného systému a znalost poruchové veličiny. Nevýhodou je vysoká aktivita akční veličiny, což není vhodné pro všechny typy systému. Jsou zde popsány základní modifikace klouzavého řízení, jež spočívají v rozšíření řídicího algoritmu o nelineární integrační člen. Hlavním úkolem těchto algoritmů je snížit aktivitu řízení při zachování jejich stávající robustnosti. V případě sledování stavové trajektorie se aktivita výrazně sníží, pokud změna žádané stavové trajektorie nebude příliš rychlá. Pro zvolené technologické procesy jsou navrženy všechny popsané robustní algoritmy řízení. Správnost algoritmů je ověřena jak číslicovou simulací, tak i na reálných modelech.cs
dc.description.abstractThis work deals with design of control algorithms working in a sliding mode. The advantage of these control algorithms is a high robustness, simplicity, and the fact that it does not need knowledge of a mathematical model, only the control system’s order and the ability to measure control disturbances. The disadvantage is a high control activity, which is not useful for all types of control elements. There is described the primary approach to sliding control design, which consists in the extension of non-linear sliding control of an integration element. For the stabilization task this algorithm will significantly lower the activity of a control variable while maintaining its robustness. In case of following the state trajectory the activity of a control variable will also lower, if the change in the required trajectory is not too fast. For three selected subsystems the design of each algorithm procedure is shown. The accuracy of algorithms is verified with numerical simulation, as well as on the models directly.en
dc.format.extent3384930 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectklouzavé řízenícs
dc.subjectklouzavé módycs
dc.subjectrobustní řízenícs
dc.subjectlaboratorní modelcs
dc.subjectteplovzdušný modelcs
dc.subjectstejnosměrný motorcs
dc.subjectlevitacecs
dc.subjectalgoritmus klouzavého řízenícs
dc.subjectpřepínací funkcecs
dc.subjectsliding controlen
dc.subjectsliding modesen
dc.subjectrobust controlen
dc.subjectlaboratory modelen
dc.subjecthot-air uniten
dc.subjectDC motoren
dc.subjectLevitationen
dc.subjectalgorithm of sliding controlen
dc.subjectswitching functionen
dc.titleŘízení technologických procesů pomocí klouzavých módůcs
dc.title.alternativeTechnological Processes Control Using Sliding Modesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePekař, Liboren
dc.date.accepted2009-06-11en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department352 - Katedra automatizační techniky a řízeníen
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAutomatické řízení a inženýrská informatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisRIC087_FS_N2301_3902T004_2009
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam