dc.contributor.advisor | Richtář, Michal | en |
dc.contributor.author | Verbík, Roman | en |
dc.date.accessioned | 2009-08-31T20:31:27Z | |
dc.date.available | 2009-08-31T20:31:27Z | |
dc.date.issued | 2009 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/71706 | |
dc.description | Import 31/08/2009 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá konstrukčním provedením brzdových ústrojí silničních vozidel. V první části práce jsou uvedeny legislativní požadavky, které jsou potřeba k udělení homologace. Práce zahrnuje přehled současných konstrukčních uspořádání a nových konstrukčních řešení. Dále je provedeno porovnání konvenčního a rekuperačního systému brzdění pomocí analýzy namáhání brzdového kotouče za použití metody konečných prvků v programu ANSYS. Výstupem této analýzy je tepelné namáhání, celková deformace a napětí v brzdovém kotouči. Závěrem je provedena tabelace výsledků v programu Excel a porovnání nákladů na pořízení a údržbu těchto systémů. | cs |
dc.description.abstract | Thesis is dealing with structural design of road vehicle brake systems. First part mentions legislative requirements which are necessary for granting a homologation. The work also includes a summary of current constructional adjustments and new constructional solutions of brake systems. Next part compares conventional and regenerative brake systems by analyzing the stress in brake disc using the Finite Element Method in ANSYS software. The output of this analysis contains thermal stress, total strain and the Von Mises stress in the brake disc. Finally, there is tabulation of results carried out in Excel and comparison of the cost of acquisition and maintenance of these systems. | en |
dc.format | Neuvedeno | cs |
dc.format.extent | 1255467 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | brzdová | cs |
dc.subject | ústrojí | cs |
dc.subject | rekuperace | cs |
dc.subject | namáhání | cs |
dc.subject | kotouč | cs |
dc.subject | brake | en |
dc.subject | systems | en |
dc.subject | regenerative | en |
dc.subject | strain | en |
dc.subject | disc | en |
dc.title | Brzdová ústrojí silničních vozidel | cs |
dc.title.alternative | Advanced Vehicle Brake Systems | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.identifier.signature | 200901469 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Kutěj, Lukáš | en |
dc.date.accepted | 2009-06-09 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | en |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | VER055_FS_B2341_2301R002_2009 | |
dc.rights.access | openAccess | |