Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBernatík, Alešen
dc.contributor.authorPipa, Roberten
dc.date.accessioned2009-09-01T04:50:56Z
dc.date.available2009-09-01T04:50:56Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/73617
dc.descriptionImport 01/09/2009
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá možností vzniku potenciálních havárií při přepravě nebezpečných látek silniční dopravou, příčinami vzniku těchto havárií a možnými následky, které budou následovat po úniku. Cílem práce bylo detailní provedení analýzy dopadů těchto havárií na jednotlivé složky životního prostředí. Pro analýzu byly zvoleny vysoce toxická a vysoce hořlavá látka, každá se třemi definovanými scénáři možných havárií, vycházející ze statistických údajů způsobených dopravních nehod a analýze jejich příčin. Závěr práce se soustřeďuje na celkové vyhodnocení závažnosti těchto nehod přepravující nebezpečné látky vztahující se především na dopady pro životní prostředí, včetně návrhu příslušných opatření pro eliminaci možných rizik. Analýza následků po úniku byla provedena metodologií ARAMIS, na níž navazuje detailní posouzení dopadů na složky životního prostředí, aplikací metody H&V index.cs
dc.description.abstractMy thesis deals with potencial accidents caused during road transporation of dangerous substances, furthermore with causes of these accidents and possible consequences after the leakage. The aim of the thesis was to compile an analysis of the accident impacts to individual parts of the environment. There ware chosen highly toxic and flammable substances for the analysis, each of them being depicted in three possible scenarios of accidents which were compiled in statistics of car accidents and their causes. The conclusion of the thesis is mainly aimed at total evaluation of the seriusness of accidents caused by cars transporting dangerous substances with dangerous impact to environment, moreover the thesis portrays the rectification and gives possibilities of any risk elimination. The analysis of impacts after leakage was made on the basis of the ARAMIS metodology with the application of the H&V index which is followed by a detailed assessment of impacts to environment.en
dc.format70 l., [29] l. příl. : il.cs
dc.format.extent3101696 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/mswordcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectnebezpečná látkacs
dc.subjectscénáře haváriícs
dc.subjectanalýza rizikcs
dc.subjectrizikocs
dc.subjectsilniční dopravacs
dc.subjectdangerous substancesen
dc.subjectscenarios of accidentsen
dc.subjectdanger analysesen
dc.subjectdangeren
dc.subjectroad transporationen
dc.titleEnviromentální rizika silniční přepravy nebezpečných látekcs
dc.title.alternativeEnvironmental Risks Associated with Hazardous Substance Road Transporten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.identifier.signature200902394cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeŠulová, Věraen
dc.date.accepted2009-06-02en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department040 - Katedra bezpečnostního managementuen
dc.thesis.degree-programPožární ochrana a průmyslová bezpečnostcs
dc.thesis.degree-branchBezpečnostní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2720cs
dc.identifier.thesisPIP022_FBI_N3908_3908T002_2009
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam