dc.contributor.advisor | Bernatík, Aleš | en |
dc.contributor.author | Pipa, Robert | en |
dc.date.accessioned | 2009-09-01T04:50:56Z | |
dc.date.available | 2009-09-01T04:50:56Z | |
dc.date.issued | 2009 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/73617 | |
dc.description | Import 01/09/2009 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá možností vzniku potenciálních havárií při přepravě nebezpečných látek silniční dopravou, příčinami vzniku těchto havárií a možnými následky, které budou následovat po úniku.
Cílem práce bylo detailní provedení analýzy dopadů těchto havárií na jednotlivé složky životního prostředí. Pro analýzu byly zvoleny vysoce toxická a vysoce hořlavá látka, každá se třemi definovanými scénáři možných havárií, vycházející ze statistických údajů způsobených dopravních nehod a analýze jejich příčin. Závěr práce se soustřeďuje na celkové vyhodnocení závažnosti těchto nehod přepravující nebezpečné látky vztahující se především na dopady pro životní prostředí, včetně návrhu příslušných opatření pro eliminaci možných rizik. Analýza následků po úniku byla provedena metodologií ARAMIS, na níž navazuje detailní posouzení dopadů na složky životního prostředí, aplikací metody H&V index. | cs |
dc.description.abstract | My thesis deals with potencial accidents caused during road transporation of dangerous substances, furthermore with causes of these accidents and possible consequences after the leakage.
The aim of the thesis was to compile an analysis of the accident impacts to individual parts of the environment. There ware chosen highly toxic and flammable substances for the analysis, each of them being depicted in three possible scenarios of accidents which were compiled in statistics of car accidents and their causes. The conclusion of the thesis is mainly aimed at total evaluation of the seriusness of accidents caused by cars transporting dangerous substances with dangerous impact to environment, moreover the thesis portrays the rectification and gives possibilities of any risk elimination. The analysis of impacts after leakage was made on the basis of the ARAMIS metodology with the application of the H&V index which is followed by a detailed assessment of impacts to environment. | en |
dc.format | 70 l., [29] l. příl. : il. | cs |
dc.format.extent | 3101696 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/msword | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | nebezpečná látka | cs |
dc.subject | scénáře havárií | cs |
dc.subject | analýza rizik | cs |
dc.subject | riziko | cs |
dc.subject | silniční doprava | cs |
dc.subject | dangerous substances | en |
dc.subject | scenarios of accidents | en |
dc.subject | danger analyses | en |
dc.subject | danger | en |
dc.subject | road transporation | en |
dc.title | Enviromentální rizika silniční přepravy nebezpečných látek | cs |
dc.title.alternative | Environmental Risks Associated with Hazardous Substance Road Transport | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.identifier.signature | 200902394 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Šulová, Věra | en |
dc.date.accepted | 2009-06-02 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 040 - Katedra bezpečnostního managementu | en |
dc.thesis.degree-program | Požární ochrana a průmyslová bezpečnost | cs |
dc.thesis.degree-branch | Bezpečnostní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | cs |
dc.identifier.thesis | PIP022_FBI_N3908_3908T002_2009 | |
dc.rights.access | openAccess | |