dc.contributor.advisor | Palacký, Petr | en |
dc.contributor.author | Slivka, David | en |
dc.date.accessioned | 2009-09-01T06:30:59Z | |
dc.date.available | 2009-09-01T06:30:59Z | |
dc.date.issued | 2009 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/74016 | |
dc.description.abstract | Náplní této diplomové práce je vytvoření řídicí jednotky pro vozidlo napájené z palivových článků (v první fázi vývoje je napájení řešeno z akumulátorů). Hlavním úkolem této jednotky je vytváření spínacích pulsů (PWM) pro třífázový napěťový střídač, který napájí elektrický pohon vozidla. K tomuto snímá okamžité hodnoty proudů, napětí a dle regulačních algoritmů tyto pulsy vytváří. Řídicí jednotka je dále vybavena rozhraními pro komunikaci s případnými dalšími ovládacími prvky vozidla, mezi tyto rozhraní patří I2C, SPI, SCI nebo sběrnice CAN. V první části diplomové práce jsou rozebrány způsoby regulace a řízení pohonu. Další část popisuje realizaci samotné řídicí jednotky, od seznámení se se samotným DSK Freescale 56F8037 přes schematické návrhy až po vytvoření desky plošného spoje. Následuje vytvoření programu pro řídicí jednotku, jenž byl vyvíjen v prostředí CodeWarrior s využitím DSP56800E_Quick_Start. Na závěr bylo provedeno experimentální měření, kdy byla řídicí jednotka připojena na střídač pracující jako čtyř kvadrantový měnič napětí a stejnosměrný motor, aby byla ověřena její funkčnost. | cs |
dc.description.abstract | The main objective of this thesis is to create a control unit for vehicles powered from fuel element (in the first phase of development, the power supply is dealt with power from accumulator). Main task of the control unit is the creation of switching pulses (PWM) for three phase voltage inverter, which feeds an electric drive of vehicle. For these it scans actual value of currents, voltages and according with control algorithms it creates these pulses. The control unit is also fitted with interfaces for communication with any other vehicle controls like is I2C, SPI, SCI or CAN bus. In the first part of thesis there are analysed ways of regulation and control of drive. The next part describes the realization of the control unit, from the introduction DSC Freescale 56F8037 through schematic design to the creation of printed circuit board. Next part describes the creation of the program for the control unit, which was developed in CodeWarrior development studio, with using DSP56800E_Quick_Start. At the conclusion, there were performed experimental measurements when the control unit was connected to the voltage inverter operating as a four quadrant voltage converters and DC motor, in order to verify unit's functionality. | en |
dc.format | 60 l. : il. + 1 CD + 16 příl. | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | pulsní měnič | cs |
dc.subject | PI regulátor | cs |
dc.subject | třífázový napěťový střídač | cs |
dc.subject | Regulace otáček a momentu pohonu | cs |
dc.subject | deska plošných spojů. | cs |
dc.subject | obvodové schéma | cs |
dc.subject | komunikační rozhraní | cs |
dc.subject | D/A převodník | cs |
dc.subject | A/D převodník | cs |
dc.subject | DSK | cs |
dc.subject | řídicí jednotka | cs |
dc.subject | PWM | cs |
dc.subject | synchronní motor | cs |
dc.subject | stejnosměrný motor | cs |
dc.subject | algoritmus řízení | cs |
dc.subject | Speed and torque regulation | en |
dc.subject | circuit diagram | en |
dc.subject | communication interfaces | en |
dc.subject | D/A converter | en |
dc.subject | A/D converter | en |
dc.subject | DSC | en |
dc.subject | control unit | en |
dc.subject | PWM | en |
dc.subject | synchronous motor | en |
dc.subject | DC motors | en |
dc.subject | control algorithm | en |
dc.subject | pulse converter | en |
dc.subject | three phase voltage inverter | en |
dc.subject | PI regulator | en |
dc.subject | printed circuit board. | en |
dc.title | Řídicí jednotka pohonu vozidla s palivovými články | cs |
dc.title.alternative | Control unit Drive Vehicle with Fuel Element | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.identifier.signature | 200903378 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Šimoník, Petr | en |
dc.date.accepted | 2009-06-01 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 448 - Katedra elektroniky | en |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Elektronika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | SLI111_FEI_N2649_2612T015_2009 | |