Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPalacký, Petren
dc.contributor.authorSlivka, Daviden
dc.date.accessioned2009-09-01T06:30:59Z
dc.date.available2009-09-01T06:30:59Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/74016
dc.description.abstractNáplní této diplomové práce je vytvoření řídicí jednotky pro vozidlo napájené z palivových článků (v první fázi vývoje je napájení řešeno z akumulátorů). Hlavním úkolem této jednotky je vytváření spínacích pulsů (PWM) pro třífázový napěťový střídač, který napájí elektrický pohon vozidla. K tomuto snímá okamžité hodnoty proudů, napětí a dle regulačních algoritmů tyto pulsy vytváří. Řídicí jednotka je dále vybavena rozhraními pro komunikaci s případnými dalšími ovládacími prvky vozidla, mezi tyto rozhraní patří I2C, SPI, SCI nebo sběrnice CAN. V první části diplomové práce jsou rozebrány způsoby regulace a řízení pohonu. Další část popisuje realizaci samotné řídicí jednotky, od seznámení se se samotným DSK Freescale 56F8037 přes schematické návrhy až po vytvoření desky plošného spoje. Následuje vytvoření programu pro řídicí jednotku, jenž byl vyvíjen v prostředí CodeWarrior s využitím DSP56800E_Quick_Start. Na závěr bylo provedeno experimentální měření, kdy byla řídicí jednotka připojena na střídač pracující jako čtyř kvadrantový měnič napětí a stejnosměrný motor, aby byla ověřena její funkčnost.cs
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to create a control unit for vehicles powered from fuel element (in the first phase of development, the power supply is dealt with power from accumulator). Main task of the control unit is the creation of switching pulses (PWM) for three phase voltage inverter, which feeds an electric drive of vehicle. For these it scans actual value of currents, voltages and according with control algorithms it creates these pulses. The control unit is also fitted with interfaces for communication with any other vehicle controls like is I2C, SPI, SCI or CAN bus. In the first part of thesis there are analysed ways of regulation and control of drive. The next part describes the realization of the control unit, from the introduction DSC Freescale 56F8037 through schematic design to the creation of printed circuit board. Next part describes the creation of the program for the control unit, which was developed in CodeWarrior development studio, with using DSP56800E_Quick_Start. At the conclusion, there were performed experimental measurements when the control unit was connected to the voltage inverter operating as a four quadrant voltage converters and DC motor, in order to verify unit's functionality.en
dc.format60 l. : il. + 1 CD + 16 příl.cs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpulsní měničcs
dc.subjectPI regulátorcs
dc.subjecttřífázový napěťový střídačcs
dc.subjectRegulace otáček a momentu pohonucs
dc.subjectdeska plošných spojů.cs
dc.subjectobvodové schémacs
dc.subjectkomunikační rozhranícs
dc.subjectD/A převodníkcs
dc.subjectA/D převodníkcs
dc.subjectDSKcs
dc.subjectřídicí jednotkacs
dc.subjectPWMcs
dc.subjectsynchronní motorcs
dc.subjectstejnosměrný motorcs
dc.subjectalgoritmus řízenícs
dc.subjectSpeed and torque regulationen
dc.subjectcircuit diagramen
dc.subjectcommunication interfacesen
dc.subjectD/A converteren
dc.subjectA/D converteren
dc.subjectDSCen
dc.subjectcontrol uniten
dc.subjectPWMen
dc.subjectsynchronous motoren
dc.subjectDC motorsen
dc.subjectcontrol algorithmen
dc.subjectpulse converteren
dc.subjectthree phase voltage inverteren
dc.subjectPI regulatoren
dc.subjectprinted circuit board.en
dc.titleŘídicí jednotka pohonu vozidla s palivovými článkycs
dc.title.alternativeControl unit Drive Vehicle with Fuel Elementen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.identifier.signature200903378cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeŠimoník, Petren
dc.date.accepted2009-06-01en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department448 - Katedra elektronikyen
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchElektronikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisSLI111_FEI_N2649_2612T015_2009


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam