dc.contributor.advisor | Tomášková, Yveta | en |
dc.contributor.author | Hájková, Lenka | en |
dc.date.accessioned | 2009-09-01T08:40:50Z | |
dc.date.available | 2009-09-01T08:40:50Z | |
dc.date.issued | 2009 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/74491 | |
dc.description | Import 01/09/2009 | |
dc.description.abstract | V předložené práci je zpracován přehled použití plynných paliv (LPG i CNG), zejména pro hnací motory vozidel, pohybujících se převážně ve městech s větší koncentrací dopravy, kde se stává motivací úsilí ozdravit životní prostředí. V první části jsou zdůrazněny efekty, kdy plynné palivo nahradí naftu. V porovnání s naftovým motorem lze při vhodném uspořádání a seřízení plynového zážehového motoru zaznamenat zejména úplné odstranění kouřivosti motoru, výrazné snížení pevných částic (PM), pokles emisí plynných škodlivin ve výfukových plynech motoru a v neposlední řadě snížení hlučnosti motoru. Toto jsou základní aspekty efektivnosti plynných motorů. Kalkulace ekonomického přínosu je následně začleněna do druhé části, kde je poukázáno, že i tato stránka může mít příznivý dopad na celkové hodnocení plynných paliv pro motory autobusů MHD. I když zavádění plynofikace městských autobusů vyžaduje rozsáhlejší dílenské úpravy, zabezpečení objektů pro odvětrání při opravách nebo garážování v uzavřeném prostoru a více finančně náročnější postavení nádrží a plnících stanic, vychází řešení pro autobusy na LPG technicky i finančně náročnější. Tyto skutečnosti jsou uvedeny v závěru práce. | cs |
dc.description.abstract | There is a survey made about the use of the gas fuels (LPG and CNG) in the submitted work, especially for the propel motors of vehicles moving predominantly in the cities with higher traffic concentration, where the efforts to restore the living environment becomes the motivation. The effects of the compensation of the oil by gas fuels are emphasized in the first part. In comparison with the diesel engine, on condition of suitable setting and balancing of the spark ignition gas motor, it is possible to observe especially total disappearance of the motor smokiness, considerable cutting down on solids (PM), reduction of emission of the fuel harmful substances in the motor exhaust gas and, last but not least, reduction of the roaring. These are the basic aspects of the gas motors effectiveness. The calculation of the economical contribution is subsequently incorporated into the second part, where there is referred to the fact, that also this respect can have a positive impact on the overall assessment of the gas fuels for the engines of local transport busses. Though the implementing of the gas exploitation for the city busses requires sizable workshop adjustments, air-exhausting provisions in the objects or garages in the open space, and more financially exacting building of the tanks and reloading stations, this solution arises to be more expensive and technically demanding for the LPG busses. These facts are brought out in the conclusion of the work. | en |
dc.format | 45, [5] l. příl. : il. + 2 příl. + 1 CD | cs |
dc.format.extent | 610944 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | LPG (propan-butan) | cs |
dc.subject | plynofikace autobusů | cs |
dc.subject | plnící stanice | cs |
dc.subject | ekologicky šetrná vozidla | cs |
dc.subject | LPG (Calor gas) | en |
dc.subject | gas-conversion of the busses | en |
dc.subject | reloading stations | en |
dc.subject | ecologically friendly vehicles | en |
dc.title | Zavádění a vývoj plynofikace autobusů na Mostecku | cs |
dc.title.alternative | Implementation and Development of the Gas Conversion for the Buses in the Most Region | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.identifier.signature | 200904184 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Giampaoli, Karel | en |
dc.date.accepted | 2009-06-04 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 545 - Institut ekonomiky a systémů řízení | en |
dc.thesis.degree-program | Nerostné suroviny | cs |
dc.thesis.degree-branch | Komerční inženýrství v oblasti surovin | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | HAJ140_HGF_N2102_2102T003_2009 | |
dc.rights.access | openAccess | |