dc.contributor.advisor | Lapčík, Vladimír | en |
dc.contributor.author | Cichá, Zuzana | en |
dc.date.accessioned | 2009-09-01T22:32:29Z | |
dc.date.available | 2009-09-01T22:32:29Z | |
dc.date.issued | 2009 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/75818 | |
dc.description | Import 01/09/2009 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce zkoumá vlivy automobilové dopravy na životní prostředí. V úvodu práce jsou uvedeny a popsány negativní vlivy na životní prostředí. K nejzávažnějším patří vliv na zemědělskou půdu, jelikož ta je zdrojem obživy pro člověka a také kontaminace vody, protože tu potřebují ke svému životu všechny živé organismy. V další části práce je připomenut vývoj v oblasti motorů a paliv, kdy od prvních pokusů a nezdarů vynálezci dospěli až k fungujícím motorům, které byly inspirací dalším konstruktérům. První z motorů byl dvoutaktní spalovací, poté motor čtyřtaktní. Jako poslední byl zkonstruován motor vznětový, který se využívá dodnes. V následující kapitole jsou popsána klasická motorová paliva, mezi která se řadí benzín a nafta. Navazují alternativní paliva a pohony (ropný plyn, zemní plyn, biopaliva, elektromobily, hybridní pohon, vodíkový pohon) v kapitole následující. V závěru práce je provedeno porovnání vlivů alternativních a klasických paliv. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor work examines the impact of automobile traffic on the environment. The negative effects on the enviroment are described in the opening of the work. One of the most significant effects is the impact on agricultural soil, because it is the source of food for mankind and also water contamination, since water is essential for all living organisms. The next part of this work maps the development of motor engines and fuel, from the first tests and failures to working propulsion engines, which were an inspiration to other engineers. First of the engines was a two stroke engine, which was followed by a four stroke engine. Ultimately, the compression-ignition engine was constructed, and is being used up to the present day. The following chapter addresses classical motor fuels, such as gas and oil. Alternative propulsion systems (oil gas, earth gas, biofuels, electromobiles, hybrid propulsion, hydrogen propulsion) follow in the next chapter. The last part of this work contains a comparation of the effects of alternative and classical fuels. | en |
dc.format | 45 l. : il. + 1 CD | cs |
dc.format.extent | 581281 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | životní prostředí | cs |
dc.subject | automobil | cs |
dc.subject | doprava | cs |
dc.subject | palivo | cs |
dc.subject | znečištění | cs |
dc.subject | environment | en |
dc.subject | automobile | en |
dc.subject | traffic | en |
dc.subject | fuel | en |
dc.subject | pollution | en |
dc.title | Vlivy automobilové dopravy na životní prostředí | cs |
dc.title.alternative | Impacts of Automobile Transportation on Environment | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.identifier.signature | 200904543 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Bečková, Daniela | en |
dc.date.accepted | 2009-06-02 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 546 - Institut environmentálního inženýrství | en |
dc.thesis.degree-program | Nerostné suroviny | cs |
dc.thesis.degree-branch | Environmentální inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | CIC031_HGF_B2102_3904R005_2009 | |
dc.rights.access | openAccess | |