Show simple item record

dc.contributor.advisorLapčík, Vladimíren
dc.contributor.authorCichá, Zuzanaen
dc.date.accessioned2009-09-01T22:32:29Z
dc.date.available2009-09-01T22:32:29Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/75818
dc.descriptionImport 01/09/2009
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá vlivy automobilové dopravy na životní prostředí. V úvodu práce jsou uvedeny a popsány negativní vlivy na životní prostředí. K nejzávažnějším patří vliv na zemědělskou půdu, jelikož ta je zdrojem obživy pro člověka a také kontaminace vody, protože tu potřebují ke svému životu všechny živé organismy. V další části práce je připomenut vývoj v oblasti motorů a paliv, kdy od prvních pokusů a nezdarů vynálezci dospěli až k fungujícím motorům, které byly inspirací dalším konstruktérům. První z motorů byl dvoutaktní spalovací, poté motor čtyřtaktní. Jako poslední byl zkonstruován motor vznětový, který se využívá dodnes. V následující kapitole jsou popsána klasická motorová paliva, mezi která se řadí benzín a nafta. Navazují alternativní paliva a pohony (ropný plyn, zemní plyn, biopaliva, elektromobily, hybridní pohon, vodíkový pohon) v kapitole následující. V závěru práce je provedeno porovnání vlivů alternativních a klasických paliv.cs
dc.description.abstractThis bachelor work examines the impact of automobile traffic on the environment. The negative effects on the enviroment are described in the opening of the work. One of the most significant effects is the impact on agricultural soil, because it is the source of food for mankind and also water contamination, since water is essential for all living organisms. The next part of this work maps the development of motor engines and fuel, from the first tests and failures to working propulsion engines, which were an inspiration to other engineers. First of the engines was a two stroke engine, which was followed by a four stroke engine. Ultimately, the compression-ignition engine was constructed, and is being used up to the present day. The following chapter addresses classical motor fuels, such as gas and oil. Alternative propulsion systems (oil gas, earth gas, biofuels, electromobiles, hybrid propulsion, hydrogen propulsion) follow in the next chapter. The last part of this work contains a comparation of the effects of alternative and classical fuels.en
dc.format45 l. : il. + 1 CDcs
dc.format.extent581281 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectživotní prostředícs
dc.subjectautomobilcs
dc.subjectdopravacs
dc.subjectpalivocs
dc.subjectznečištěnícs
dc.subjectenvironmenten
dc.subjectautomobileen
dc.subjecttrafficen
dc.subjectfuelen
dc.subjectpollutionen
dc.titleVlivy automobilové dopravy na životní prostředícs
dc.title.alternativeImpacts of Automobile Transportation on Environmenten
dc.typeBakalářská prácecs
dc.identifier.signature200904543cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeBečková, Danielaen
dc.date.accepted2009-06-02en
dc.thesis.degree-nameBc.en
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department546 - Institut environmentálního inženýrstvíen
dc.thesis.degree-programNerostné surovinycs
dc.thesis.degree-branchEnvironmentální inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2735cs
dc.identifier.thesisCIC031_HGF_B2102_3904R005_2009
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record