Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKuchař, Štěpánen
dc.contributor.authorJaniš, Jakuben
dc.date.accessioned2010-09-29T13:19:33Z
dc.date.available2010-09-29T13:19:33Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/78489
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá rámcem ITIL v3, který se stal mezinárodně uznávaným standardem v oblasti správy IT služeb. Metodologický rámec ITIL vychází z nejlepších zkušeností profesionálů z celého světa a v současné době je trendem v řízení služeb v mnoha organizacích, jejichž byznys aktivity jsou postaveny na informačních technologiích. Práce popisuje významná specifika rámce, postupně prochází a vysvětluje jednotlivé fáze životního cyklu služby a příslušné procesy, které jsou důležité pro kvalitní dodávku a podporu IT služeb. Pro efektivní zavedení principů a technik rámce ITIL v organizaci je důležité přesně specifikovat a formalizovat procesy, které se podílejí na řízení IT služeb. Procesy je zpravidla nutné přizpůsobit kultuře, filozofii, zvykům a prostředí konkrétní organizace. Diplomová práce se rovněž věnuje možnostem formalizace byznys procesů založeným na precizně definované metodě Petriho sítí. Součástí práce jsou ukázky modelů některých základních procesů ITIL v3 vytvořené pomocí metody BPM.cs
dc.description.abstractThis master thesis deals with the ITIL v3 framework, which has become an internationally accepted standard in the area of IT Service Management. The methodological ITIL framework is based on best practices of professionals from the whole world and it is considered to be a current trend in IT service management in many organizations the business activities of which build upon information technologies. The thesis introduces significant particulars of the framework, goes through every single phase of service lifecycle and describes proper processes that are important to deliver and support IT services in a high quality. Accurate specification and formalization of processes that are involved in IT Service Management form an integral part of an efficient implementation of appropriate ITIL principles and techniques in an organisation. It is necessary to adapt the processes to business culture, philosophy, customs and environment. The thesis also deals with business process formalization methods based on precisely defined technique of Petri Nets. The work includes models of some essential ITIL v3 processes created by the BPM method.en
dc.format73 l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent2573779 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectITSMcs
dc.subjectspráva IT služebcs
dc.subjectITILcs
dc.subjectInformation Technology Infrastructure Librarycs
dc.subjectBPMcs
dc.subjectPetriho sítěcs
dc.subjectWorkflowcs
dc.subjectWorkflow sítěcs
dc.subjectBPMcs
dc.subjectBusiness Process Modelingcs
dc.subjectformalizace byznys procesůcs
dc.subjectITSMen
dc.subjectIT Service Managementen
dc.subjectITILen
dc.subjectInformation Technology Infrastructure Libraryen
dc.subjectPetri Netsen
dc.subjectWorkflowen
dc.subjectWorkflow Netsen
dc.subjectBPMen
dc.subjectBusiness Process Modelingen
dc.subjectbusiness process formalizationen
dc.titleFormalizace základních procesů rámce ITIL pomocí metody BPMcs
dc.title.alternativeBasic Processes of the ITIL Framework and Their Formalization by the BPM Methoden
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKožusznik, Janen
dc.date.accepted2010-06-08en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department456 - Katedra informatikyen
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisJAN927_FEI_N2647_2612T025_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam