Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPaleček, Josefen
dc.contributor.authorKotrle, Tomášen
dc.date.accessioned2010-09-29T13:28:53Z
dc.date.available2010-09-29T13:28:53Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/78663
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je vyšetření magnetického pole v okolí elektrizovaných drah. Měření bylo provedeno v laboratoři magnetických měření na VŠB – TU Ostrava na části kolejnice UIC 60 o délce 1,5 m. V první části bylo zapotřebí zjistit materiálové vlastnosti měřené kolejnice pomocí systému Remagraph. Magnetické pole v okolí kolejnice bylo vyšetřeno pomocí velmi přesného přístroje Gaussmetru Bell 5100 model 5180 při průchodu proudů 100 A, 200 A, 300 A, 400 A, 500 A a 550 A. K převedení naměřených hodnot do grafické podoby byl použit software LabView. Dále bylo zapotřebí výsledky nasimulovat a porovnat s naměřenými hodnotami. Volba padla na software ANSYS 10.0. Program je založen na metodě konečných prvků a patří k nejlepším FEM výpočetním systémům. Naměřené a nasimulované výsledky jsou současně zobrazeny a porovnány v mapách rozložení magnetické indukce.cs
dc.description.abstractThe subject of this thesis is the examination of the magnetic field in the vicinity of electrified railways. Measurements were performed in the laboratory magnetic measurements at VŠB - Technical University of UIC 60 rail section with a length of 1.5 m. In the first part was needed to determine the material properties measured using the rail system Remagraph. Magnetic field around the rail were examined using highly accurate instruments Gaussmetru Bell 5100 Model 5180 for passing a current of 100 A, 200 A, 300 A, 400 A, 500 A and 550 A. To convert the measured values in graphic form was used LabView software. It also needed to simulate and compare the results with measured values. The choice fell on the software ANSYS 10.0. The program is based on finite element method and the FEM is one of the best computer systems. The measured and simulated results are simultaneously displayed and compared the distribution maps of magnetic induction.en
dc.format43, [4] l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent2166075 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmagnetické polecs
dc.subjectkolejnice UIC 60cs
dc.subjectsystém Remagraphcs
dc.subjectGaussmetr Bell 5100 model 5180cs
dc.subjectLabViewcs
dc.subjectANSYScs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectFEM systémcs
dc.subjectmagnetická indukcecs
dc.subjectmagnetic fielden
dc.subjectrails UIC 60en
dc.subjectsystem Remagraphen
dc.subjectGaussmetr Bell 5100 model 5180en
dc.subjectLabViewen
dc.subjectANSYSen
dc.subjectfinite element methoden
dc.subjectFEM systemen
dc.subjectmagnetic inductionen
dc.titleMagnetická pole v okolí elektrizovaných drahcs
dc.title.alternativeMagnetic Field in the Vicinity of DC Electric Railwaysen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePácha, Matějen
dc.date.accepted2010-06-04en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department451 - Katedra elektroenergetikyen
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchElektroenergetikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisKOT234_FEI_N2649_3907T001_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam