dc.contributor.advisor | Brandštetter, Pavel | en |
dc.contributor.author | Minks, Jiří | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T13:48:43Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T13:48:43Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/79024 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá problematikou současných elektromobilů. Obsahuje rešerši konceptů elektromobilů se zaměřením na hlavní části. Mezi nimi je zahrnut elektromotor, napěťový střídač, zdroj energie a řídicí jednotka. Dále jsou zde popsány nároky kladené na tyto části, nejdůležitější je nárok na hospodárnost. To je vyvozeno ze současného stavu společnosti, kdy hlavním tématem v automobilovém průmyslu je snaha o šetření financí respektive paliva. Elektromotor se stává hospodárnějším při použití vhodného algoritmu řízení. Dva nejznámější, vektorově orientované řízení a přímé řízení momentu, jsou zde také rozebrány. Vlastnosti regulační struktury je výhodné ověřit před uvedením do provozu, toto je možno provést s použitím simulačních softwarů. Simulační výsledky vektorově orientovaného řízení jsou uvedeny v závěru této práce. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor’s work is concerned with problems relating to actual electric vehicles. The work contains recherche of concepts of electric vehicles that is aimed to the principal parts. Among these parts is comprised an electromotor, a voltage source inverter, a power source and a control section. Furthermore the work describes the claims on these parts. The most important claim is the pretension to economization. It is educed from a current situation of society, when the main theme in automobile industry is an endeavor after saving money or more precisely a fuel. The electromotor become more economical in using an appropriate control algorithm. The two best known algorithms are the vector oriented control and the direct torque control which there are also analyzed here. The characteristics of regulating structure are advantageous to check before the initiation into production. This attestation is possible to do by using simulation software. The simulation results of the vector oriented control are introduced at the ending of this work. | en |
dc.format.extent | 975856 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | přímé řízení momentu | cs |
dc.subject | řídicí algoritmy pohonů elektromobilů | cs |
dc.subject | Vektorově orientované řízení | cs |
dc.subject | synchronní motor s permanentími magnety. | cs |
dc.subject | direct torque control | en |
dc.subject | permanent magnet synchronous motor. | en |
dc.subject | control algorithms of electric vehicles | en |
dc.subject | Vector oriented control | en |
dc.title | Řídicí algoritmy pohonů elektromobilů | cs |
dc.title.alternative | Control Algorithms of Electric Vehicles | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Neborák, Ivo | en |
dc.date.accepted | 2010-06-11 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Univerzitní studijní programy | cs |
dc.description.department | Neuvedeno | cs |
dc.thesis.degree-program | Mechatronika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Automobilová elektronika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2790 | cs |
dc.identifier.thesis | MIN130_USP_B3943_3906R007_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |