dc.contributor.advisor | Nečas, Jan | en |
dc.contributor.author | Žídek, Martin | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T15:37:21Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T15:37:21Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/81098 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá konstrukčním a pevnostním návrhem podmořského spouštěcího zařízení. V úvodu jsou zaznamenány cíle a bližší seznámení s problematikou, poté je provedena analýza současných technologií a jejich využití, dále jsou popsány klady a zápory tří variant a po zhodnocení jsou vybrána nejlepší varianta. Na základě vybrané varianty jsou provedeny kontrolní výpočty z hlediska: a) dimenzování pohonu zvedacího zařízení; b) pevnostní kontroly konstrukce. Poté definici sil, vedených do konstrukce plavidla v místě spoje mezi věží a plavidlem („interface forces“). Z výkresové dokumentace byl zhotoven konstrukční návrh zařízení ve formě sestavných výkresů. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis has been considering of the structural and strength design of Deep Water Lowering System. At the beginning are described targets of the thesis and closer acquaintance with the problems. After that, there is made analysis of the actual technologies and their using. Next part describes assets and negatives of three varieties and based on that there is chosen the best variety. Based on the chosen variety are made the calculations from the point of view a) dimensioning of the drive unit of the lifting device, b) the strength control of the construction. There is made the definition of the forces which are loading the frame of vessel in the place of connection the tower and vessel itself. The device design was made based on technical drawings and the final version of lifting device is displayed on the assembly drawings. | en |
dc.format.extent | 6576070 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | jeřáb | cs |
dc.subject | spouštění | cs |
dc.subject | zvedání | cs |
dc.subject | loď | cs |
dc.subject | plavidlo | cs |
dc.subject | mechanizmus | cs |
dc.subject | moře | cs |
dc.subject | podvodní | cs |
dc.subject | crane | en |
dc.subject | startup | en |
dc.subject | lifting | en |
dc.subject | ship | en |
dc.subject | vessel | en |
dc.subject | mechanism | en |
dc.subject | sea | en |
dc.subject | underwater | en |
dc.title | Podmořské spouštěcí zařízení | cs |
dc.title.alternative | Deep Water Lowering System | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Mrázek, Pavel | en |
dc.date.accepted | 2010-06-08 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | en |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | ZID085_FS_N2301_3909T001_35_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |