Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŽáček, Miloslaven
dc.contributor.authorPetrák, Peteren
dc.date.accessioned2010-09-29T15:38:22Z
dc.date.available2010-09-29T15:38:22Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/81117
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractDiplomová práca sa zaoberá napínaním dopravníkového pásu pomocou pneumatického valca. V úvode sú popísané pneumatické mechanizmy, ich uplatnenie dopravných a manipulačných zariadeniach a rozbor pásových dopravníkoch. V programe Autodesk Inventor bola navrhnutá celá konštrukcia pásového dopravníku, napínací mechanizmus i prvky riadenia napínania. Následne boli vyriešené statické a dynamické výpočty potrebné k dimenzovaniu napínacieho mechanizmu. Kritické miesta boli prepočítané Metódou Konečných Prvkov. Napínanie dopravníkového pásu bolo realizované pomocou regulátora tlaku, ktorý bol nastavený na konštantný tlak. Návrh napínania na konštantnú silu bol simulovaný na zostavenom modelu a riadený pomocou programu Matlab Simulink. Ako posledná možnosť riadenia napínania dopravníkového pásu bol zvolený spôsob riadenia pomocou PLC modulu.cs
dc.description.abstractMy thesis is concerned with tension of conveyor belt by force of pneumatic cylinder. In the introduction are described pneumatic machineries, their usage in transportation and manipulation equipment and conveyor belts are analysed. In computer programme Autodesk Inventor was projected the whole construction of conveyor belt, tensing mechanism and also components which control the tension. Then, static and dynamic calculation necessary to dimensioning the tensing mechanism were solved. Critical points were re-counted using Finite Element Method. Conveyor belt stretching was realized by manostat which was set to constant pressure. The layout of constant pressure tensing mechanism was simulated on asaembled model and operated by computer programme Matlab Simulink. At last, tensing mechanism of conveyor belt was controlled using PLC module.en
dc.format61, [2] l. : il. + 2 příl. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent18098561 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isosken
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectnapínanícs
dc.subjectdopravníkovéhocs
dc.subjectpásucs
dc.subjectpneumatickéhocs
dc.subjectválcecs
dc.subjectconveyeren
dc.subjectstranden
dc.subjecttensioningen
dc.subjectpneumaticen
dc.subjectcylinderen
dc.titleNapínání dopravníkového pásu pomocí pneumatického válcecs
dc.title.alternativeConveyer Strand Tensioning via Pneumatic Cylinderen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.date.accepted2010-06-10en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department338 - Katedra hydromechaniky a hydraulických zařízeníen
dc.contributor.consultantBenda, Pavelen
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisPET385_FS_N2301_3909T001_16_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam