Show simple item record

dc.contributor.advisorZapoměl, Jaroslaven
dc.contributor.authorLiberdová, Janaen
dc.date.accessioned2010-09-29T15:38:42Z
dc.date.available2010-09-29T15:38:42Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/81123
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou frekvenčních a modálních vlastností rotoru leteckého motoru a dále jeho odezvou na harmonické buzení nevývahou. Cílem analýzy je sestavení Campbellova diagramu a sestavení amplitudo – frekvenční charakteristiky rotoru s uvážením neurčitosti jeho uložení, tlumení a buzení nevývahou. V první části práce je provedena analýza rotoru, ve které je uveden popis jednotlivých části rotoru a stanoveny jeho vlastnosti podstatné z hlediska řešeného problému. Dále je sestavena výpočtová prutová modelová soustava, jejíž modální vlastnosti jsou naladěny prostřednictvím prostorových výpočtových modelů. Následně jsou provedeny počítačové simulace, sestavení Campbellových diagramů pro předpokládaný rozsah hodnot úhlové rychlosti otáčení, a dále sestavení amplitudo – frekvenční charakteristiky. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky všech provedených simulací a výpočtů.cs
dc.description.abstractThe master thesis deals with frequency and modal analysis of the aircraft engine rotor and its response of the harmonic excitation. The purpose of the analysis is creation of the Campbell diagram and determination of the frequency response characteristic of aircraft engine rotor taking into account uncertainties of the supports stiffness, damping and unbalance excitation. In the first part there is an analysis of rotor which contains description of basic parts and characteristics of rotary system and which of the basic properties will be essential in a solution. Next there is setting of the 1D mathematical model system of rotor and its modal parameters are tuning by 3D mathematical models. Followed-up by performing computer simulations, determination of Campbell´s graphs for supposed angular velocity and determination of the frequency response characteristic. In conclusion there are evaluated results and simulations of the rotor.en
dc.format.extent2910405 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectrotor leteckého motorucs
dc.subjectCampbellův digramcs
dc.subjectamplitudo - frekvenční charakteristikacs
dc.subjectbuzení nevývahoucs
dc.subjectthe aircraft engine rotoren
dc.subjectCampbell´s graphen
dc.subjectthe frequency response characteristicen
dc.subjectthe unbalance excitationen
dc.titleDynamická analýza rotoru leteckého motorucs
dc.title.alternativeDynamical analysis of an aircraft engine rotoren
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMalenovský, Eduarden
dc.date.accepted2010-06-08en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department337 - Katedra mechanikyen
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisLIB032_FS_N2301_3901T003_2010
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record