dc.contributor.advisor | Zapoměl, Jaroslav | en |
dc.contributor.author | Liberdová, Jana | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T15:38:42Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T15:38:42Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/81123 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá analýzou frekvenčních a modálních vlastností rotoru leteckého motoru a dále jeho odezvou na harmonické buzení nevývahou. Cílem analýzy je sestavení Campbellova diagramu a sestavení amplitudo – frekvenční charakteristiky rotoru s uvážením neurčitosti jeho uložení, tlumení a buzení nevývahou. V první části práce je provedena analýza rotoru, ve které je uveden popis jednotlivých části rotoru a stanoveny jeho vlastnosti podstatné z hlediska řešeného problému. Dále je sestavena výpočtová prutová modelová soustava, jejíž modální vlastnosti jsou naladěny prostřednictvím prostorových výpočtových modelů. Následně jsou provedeny počítačové simulace, sestavení Campbellových diagramů pro předpokládaný rozsah hodnot úhlové rychlosti otáčení, a dále sestavení amplitudo – frekvenční charakteristiky. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky všech provedených simulací a výpočtů. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis deals with frequency and modal analysis of the aircraft engine rotor and its response of the harmonic excitation. The purpose of the analysis is creation of the Campbell diagram and determination of the frequency response characteristic of aircraft engine rotor taking into account uncertainties of the supports stiffness, damping and unbalance excitation. In the first part there is an analysis of rotor which contains description of basic parts and characteristics of rotary system and which of the basic properties will be essential in a solution. Next there is setting of the 1D mathematical model system of rotor and its modal parameters are tuning by 3D mathematical models. Followed-up by performing computer simulations, determination of Campbell´s graphs for supposed angular velocity and determination of the frequency response characteristic. In conclusion there are evaluated results and simulations of the rotor. | en |
dc.format.extent | 2910405 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | rotor leteckého motoru | cs |
dc.subject | Campbellův digram | cs |
dc.subject | amplitudo - frekvenční charakteristika | cs |
dc.subject | buzení nevývahou | cs |
dc.subject | the aircraft engine rotor | en |
dc.subject | Campbell´s graph | en |
dc.subject | the frequency response characteristic | en |
dc.subject | the unbalance excitation | en |
dc.title | Dynamická analýza rotoru leteckého motoru | cs |
dc.title.alternative | Dynamical analysis of an aircraft engine rotor | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Malenovský, Eduard | en |
dc.date.accepted | 2010-06-08 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | en |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | LIB032_FS_N2301_3901T003_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |