dc.contributor.advisor | Němček, Miloš | en |
dc.contributor.author | Uherková, Lenka | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T15:39:25Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T15:39:25Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/81136 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá řešením kolové části zadní nápravy těžkého nákladního automobilu s redukcí v kolech s použitím pravé planety.
V úvodu diplomové práce je uvedeno řešení uzlů kolových částí nákladních automobilů a jejich použití u světových automobilek. Dále je popsán rozdíl mezi pravou a nepravou planetou.
V druhé části je proveden návrh ozubení planetového soukolí v kolové redukci a výpočet zatížení kola. V navrhovaném uzlu je proveden geometrický a pevností výpočet všech ozubených kol v převodu.
Třetí část práce je věnována pevnostním výpočtům důležitých součástí uzlu, jako jsou osy, ložiska, šrouby, unášeč satelitů a drážkové spoje. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with solution of wheel selection of back-axle of heavy truck with reduction in wheel, using the true planetary gear.
The solution of nodes of wheel parts of heavy trucks and their usage by world automobile factories is introduced in the preamble. Furthermore the difference between true and false planetary gear is described here.
In the second part the concept of planetary gear in the wheel reduction and the calculation of the wheel load are made. In the engineered node a geometrical and strength calculation of all gear wheels in the gearing is made.
The third part is dedicated to the strength analyses of the important parts of the node such as axes, bearings, bolts, satellite carriers and splining connection. | en |
dc.format | 60 l. : il. + 9 příl. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 2214864 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Tatra | cs |
dc.subject | kolová redukce | cs |
dc.subject | planetová převodovka | cs |
dc.subject | pravá planeta | cs |
dc.subject | satelit | cs |
dc.subject | Tatra | en |
dc.subject | reduction in wheel | en |
dc.subject | planetary gear | en |
dc.subject | a true planet | en |
dc.subject | satellite | en |
dc.title | Návrh kolové části těžkého nákladního automobilu s pravou planetou | cs |
dc.title.alternative | Design of a Wheel Section with a True Planet for a Heavy Truck | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Havlík, Jiří | en |
dc.date.accepted | 2010-06-11 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | en |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | UHE060_FS_N2301_3909T001_40_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |