dc.contributor.advisor | Folta, Zdeněk | en |
dc.contributor.author | Šprla, Martin | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T15:42:33Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T15:42:33Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/81196 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce, návrhovými a kontrolními pevnostními výpočty mechanického zdvihacího sloupu transportního křesla. V úvodu jsou zhodnoceny možné varianty principiálního řešení. Nejvhodnější varianta je dále v práci řešena z hlediska funkčních a pevnostních výpočtů. Z předpokládaného
provozního zatížení jsou nadimenzovány nosné prvky použitých funkčních mechanismů a dále je provedena optimalizace mechanismu k dosažení bezpečné rychlosti klesání při všech provozních stavech. Při návrhu je zohledněna maximální konstrukční jednoduchost zařízení, nízké výrobní náklady, nízká hmotnost, jednoduchá montáž a
údržba a čistý vnější design. Pro návrh a kontrolu některých součástí je využit také
výpočet metodou konečných prvků. | cs |
dc.description.abstract | Die Diplomarbeit betriebt sich mit Vorschlag den Konstruktion, entwursften und kontrollen Fästigkeitsmäßig Berechnungen den Mechanischen hebe Pfailer den Transportarmsessel. In inleitung sind ausgewertet mögliche Varianten den
Prinziplösung. Der passendste Variante ist weiter in Arbeit aus der Sicht funktionelle
und festigkeitsmäßige Berechnungen beilegen. In Einleitung sind ausgewertet möglich Varianten Prinziplösung. Der passendste Variante ist weiter in Arbeit aus der Sicht funktionell und festigkeitsmäßig Berechnungen beilegen. Aus vorausgesetzt Betriebslast sind die Tragmittel den angewendeten funktionellen Mechanismus
dimensioniert und weiter ist die Optimisierung den Mechanismus zu fassen sicheren
Gänge Absenken bei alle Gebrauchszustand vorgenommen. Bei Entwurfs ist maximal
konstruktiv Einfachheit den Ausstatten berücksichtigt , niedrigen Herstellungskosten,
das niedrige Gewicht, einfache Montage und Instandhaltung und sauberen äußerlichen
Design. Für Vorschlag und Kontrolle einige Teile ist auch die Berechnungen den Methode entgültigen Elementen ausgewertet. | en |
dc.format | 67, [6] l. : il. + 2 příl. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 3089874 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | mechanismus | cs |
dc.subject | polohovací zařízení | cs |
dc.subject | mechanický převod | cs |
dc.subject | regulace rychlosti | cs |
dc.subject | Mechanismus | en |
dc.subject | Verstellbarapparatur | en |
dc.subject | mechanisches Getriebe | en |
dc.subject | Geschwindigkeitsregelung | en |
dc.title | Mechanický zdvihací sloup transportního křesla | cs |
dc.title.alternative | Mechanical Lifting Pillar of a Transport Chair | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Moravec, Vladimír | en |
dc.date.accepted | 2010-06-11 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | en |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | SPR025_FS_N2301_3909T001_40_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |