Show simple item record

dc.contributor.advisorFolta, Zdeněken
dc.contributor.authorŠprla, Martinen
dc.date.accessioned2010-09-29T15:42:33Z
dc.date.available2010-09-29T15:42:33Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/81196
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá návrhem konstrukce, návrhovými a kontrolními pevnostními výpočty mechanického zdvihacího sloupu transportního křesla. V úvodu jsou zhodnoceny možné varianty principiálního řešení. Nejvhodnější varianta je dále v práci řešena z hlediska funkčních a pevnostních výpočtů. Z předpokládaného provozního zatížení jsou nadimenzovány nosné prvky použitých funkčních mechanismů a dále je provedena optimalizace mechanismu k dosažení bezpečné rychlosti klesání při všech provozních stavech. Při návrhu je zohledněna maximální konstrukční jednoduchost zařízení, nízké výrobní náklady, nízká hmotnost, jednoduchá montáž a údržba a čistý vnější design. Pro návrh a kontrolu některých součástí je využit také výpočet metodou konečných prvků.cs
dc.description.abstractDie Diplomarbeit betriebt sich mit Vorschlag den Konstruktion, entwursften und kontrollen Fästigkeitsmäßig Berechnungen den Mechanischen hebe Pfailer den Transportarmsessel. In inleitung sind ausgewertet mögliche Varianten den Prinziplösung. Der passendste Variante ist weiter in Arbeit aus der Sicht funktionelle und festigkeitsmäßige Berechnungen beilegen. In Einleitung sind ausgewertet möglich Varianten Prinziplösung. Der passendste Variante ist weiter in Arbeit aus der Sicht funktionell und festigkeitsmäßig Berechnungen beilegen. Aus vorausgesetzt Betriebslast sind die Tragmittel den angewendeten funktionellen Mechanismus dimensioniert und weiter ist die Optimisierung den Mechanismus zu fassen sicheren Gänge Absenken bei alle Gebrauchszustand vorgenommen. Bei Entwurfs ist maximal konstruktiv Einfachheit den Ausstatten berücksichtigt , niedrigen Herstellungskosten, das niedrige Gewicht, einfache Montage und Instandhaltung und sauberen äußerlichen Design. Für Vorschlag und Kontrolle einige Teile ist auch die Berechnungen den Methode entgültigen Elementen ausgewertet.en
dc.format67, [6] l. : il. + 2 příl. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent3089874 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmechanismuscs
dc.subjectpolohovací zařízenícs
dc.subjectmechanický převodcs
dc.subjectregulace rychlostics
dc.subjectMechanismusen
dc.subjectVerstellbarapparaturen
dc.subjectmechanisches Getriebeen
dc.subjectGeschwindigkeitsregelungen
dc.titleMechanický zdvihací sloup transportního křeslacs
dc.title.alternativeMechanical Lifting Pillar of a Transport Chairen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMoravec, Vladimíren
dc.date.accepted2010-06-11en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůen
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisSPR025_FS_N2301_3909T001_40_2010
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record