dc.contributor.advisor | Hrubý, Jiří | en |
dc.contributor.author | Gorol, Martin | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T15:43:11Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T15:43:11Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/81208 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá analýzou technologie tváření monobloku železničního kola. V úvodní části je proveden rozbor celkové technologie výroby monobloku kola. V další části je realizován matematický model tvářecích operací pěchování, tvarování a válcování pomocí simulačního softwaru QForm. Matematický model, vycházející z metody konečných prvků, byl vytvořen na základě materiálových zkoušek, výkresové dokumentace a provozních podmínek tvářecích operací, které byly získány měřením. Z dosažených výsledků simulace je proveden rozbor simulovaných operací a analýza opotřebení a životnosti komponent tvářecích nástrojů. Závěrečná část práce se věnuje odhadu životnosti jednotlivých nástrojů pomocí Haighových diagramů. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis is dealing with technology analysis of railway wheel forming. In the introduction is analyzed the total production technology of monoblock wheels. In the next part is created a mathematical model of operations upsetting, forming and rolling in the simulation software QForm. The mathematical model, which flows from the finite element method, was made on the basis of material test, drawing documentation and working conditions of forming. The working conditions was measured. From results of the simulation is analyzed simulated operations and assessed wear and life of forming tools. In final part was made estimation of tool life on the basis of Haigh diagrams. | en |
dc.format.extent | 8694804 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | železniční kolo | cs |
dc.subject | technologie výroby kol | cs |
dc.subject | válcování kol | cs |
dc.subject | QForm | cs |
dc.subject | simulace tváření | cs |
dc.subject | railway wheel | en |
dc.subject | production technology of railway wheels | en |
dc.subject | rolling of wheels | en |
dc.subject | QForm | en |
dc.subject | simulation of forming | en |
dc.title | Analýza technologie tváření monobloku železničního kola | cs |
dc.title.alternative | Technology Analysis of Railway Wheel Forming | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Valášek, Pavel | en |
dc.date.accepted | 2010-06-09 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 345 - Katedra mechanické technologie | en |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Strojírenská technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | GOR068_FS_N2301_2303T002_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |