dc.contributor.advisor | Kristofory, František | en |
dc.contributor.author | Havelka, Lukáš | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T15:47:54Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T15:47:54Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/81298 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Ve své práci se zabývám kataforetickým lakováním, které lze kombinovat s dalšími způsoby ochrany automobilových součástí. K ochraně proti korozi můžeme například využít nanesení povlaku zinku a jeho slitin (buď ponorem, nebo elektrolyticky) na výrobek a poté takto upravený povlak chránit kataforetickým lakováním. Svou práci jsem rozdělil do 6 kapitol. V první popisuji metody ochrany proti korozi, srovnávám výhody a nevýhody těchto metod. Ve druhé se již zaměřuji na princip vylučování kataforetických povlaků a ve třetí teoreticky popisuji postup lakování. Hlavní částí mé práce je experiment, ve kterém jsem na vzorcích nejdříve provedl cyklickou korozní zkoušku v solné komoře, následně vyhodnotil otěruvzdornost zkoušených vzorků a v závěru práce zkontroloval tloušťku nanesené vrstvy povlaku. Na základě těchto měření jsem porovnal získané údaje a určil vzorek s nejlepšími tribologickými a korozními vlastnostmi. | cs |
dc.description.abstract | My bachelor thesis deals with cataphoretic painting, which can be combined with other methods of corrosion protection of automobile parts. To provide the corrosion protection we can apply a coat of zinc and its alloys (either dipping or electrolytic way) on the protected product and then, in this way modified coat can be protected by cataphoretic painting. My thesis consists of 6 chapters. In chapter one I describe methods of corrosion protection and I compare advantages and disadvantages of these. In chapter two I focus on the principle of the precipitation of cataphoretic coats, and in chapter three I give a theoretical description of the technological process of cataphoretic painting. The main part of my thesis is an experiment, when I first made a cyclical corrosion test in a salt chamber, then I evaluated the abrasion resistance of tested samples and finally I checked the thickness of the applied layer of coat. On the basis of these measurements I compared acquired data and I chose the sample with the best tribological and corrosion properties. | en |
dc.format.extent | 10320538 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Kataforéza | cs |
dc.subject | kataforetické lakování | cs |
dc.subject | KTL lakování | cs |
dc.subject | Cataphoresis | en |
dc.subject | cataphoretic painting | en |
dc.subject | KTL painting | en |
dc.title | Kataforetické lakování automobilových součástí | cs |
dc.title.alternative | Cataphoretic Painting of Automobile Parts | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Ševčíková, Xenie | en |
dc.date.accepted | 2010-06-10 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 345 - Katedra mechanické technologie | en |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Strojírenská technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | HAV369_FS_B2341_2303R002_70_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |