Show simple item record

dc.contributor.advisorKristofory, Františeken
dc.contributor.authorHavelka, Lukášen
dc.date.accessioned2010-09-29T15:47:54Z
dc.date.available2010-09-29T15:47:54Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/81298
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractVe své práci se zabývám kataforetickým lakováním, které lze kombinovat s dalšími způsoby ochrany automobilových součástí. K ochraně proti korozi můžeme například využít nanesení povlaku zinku a jeho slitin (buď ponorem, nebo elektrolyticky) na výrobek a poté takto upravený povlak chránit kataforetickým lakováním. Svou práci jsem rozdělil do 6 kapitol. V první popisuji metody ochrany proti korozi, srovnávám výhody a nevýhody těchto metod. Ve druhé se již zaměřuji na princip vylučování kataforetických povlaků a ve třetí teoreticky popisuji postup lakování. Hlavní částí mé práce je experiment, ve kterém jsem na vzorcích nejdříve provedl cyklickou korozní zkoušku v solné komoře, následně vyhodnotil otěruvzdornost zkoušených vzorků a v závěru práce zkontroloval tloušťku nanesené vrstvy povlaku. Na základě těchto měření jsem porovnal získané údaje a určil vzorek s nejlepšími tribologickými a korozními vlastnostmi.cs
dc.description.abstractMy bachelor thesis deals with cataphoretic painting, which can be combined with other methods of corrosion protection of automobile parts. To provide the corrosion protection we can apply a coat of zinc and its alloys (either dipping or electrolytic way) on the protected product and then, in this way modified coat can be protected by cataphoretic painting. My thesis consists of 6 chapters. In chapter one I describe methods of corrosion protection and I compare advantages and disadvantages of these. In chapter two I focus on the principle of the precipitation of cataphoretic coats, and in chapter three I give a theoretical description of the technological process of cataphoretic painting. The main part of my thesis is an experiment, when I first made a cyclical corrosion test in a salt chamber, then I evaluated the abrasion resistance of tested samples and finally I checked the thickness of the applied layer of coat. On the basis of these measurements I compared acquired data and I chose the sample with the best tribological and corrosion properties.en
dc.format.extent10320538 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectKataforézacs
dc.subjectkataforetické lakovánícs
dc.subjectKTL lakovánícs
dc.subjectCataphoresisen
dc.subjectcataphoretic paintingen
dc.subjectKTL paintingen
dc.titleKataforetické lakování automobilových součástícs
dc.title.alternativeCataphoretic Painting of Automobile Partsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeŠevčíková, Xenieen
dc.date.accepted2010-06-10en
dc.thesis.degree-nameBc.en
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department345 - Katedra mechanické technologieen
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchStrojírenská technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisHAV369_FS_B2341_2303R002_70_2010
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record