dc.contributor.advisor | Dvořák, Lukáš | en |
dc.contributor.author | Czapla, Tadeusz | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T15:48:04Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T15:48:04Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/81301 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá návrhem pneumatického obvodu pro ovládání vnitřních oddílových dveří v železničních vozech hromadné dopravy. Navrhovaný pneumatický mechanismus má splňovat funkce a požadavky uvedené v zadání bakalářské práce, konkrétně ovládání dvěmi tlačítky „otevřít“ a „zavřít“ na obou stranách dveří, automatické zavření po uplynutí časového intervalu, bezpečnostní funkce proti přivření cestujících. Práce obsahuje stručný teoretický rozbor, zabýval jsem se rovněž alternativními způsoby řešení zadané problematiky. Při návrhu pneumatického obvodu podle zadání jsem vycházel z jednoduchého pneumatického obvodu pro vyvození přímočarého pohybu, ke kterému jsem postupně přidával prvky, zajišťující splnění požadovaných funkcí. Součástí bakalářské práce bylo i namodelování navrženého obvodu ve vhodném softwaru a praktické odzkoušení na trenažéru ve školní laboratoři pneumatických mechanismů. V příloze je datové CD s krátkými videi znázorňujícími funkci mechanismu, dalšími přílohami jsou dva výkresy navržených obvodů. | cs |
dc.description.abstract | This Bachelor Work deals with a concept of pneumatic network for inside door operating in a railway compartment coaches of mass transport. The proposed pneumatic mechanism has to fulfill the functions and requirements mentioned in Bachelor Work order, concretely door operating by two buttons „open“ and „close“ on both sides of the door, automatic closing the door after finishing the time interval, safety function against squeezing the travellers. This work contains brief theoretical analysis. I also concerned with alternative ways of solving this problem. When working on the pneumatic network according to an order I started from a simple pneumatic network for straight-lined movement, then step by step I added elements to fulfill the required functions. A part of the Bacherlor Work was also modeling of the network proposed in a suitable software and practic testing on a triner in a pneumatic mechanism school laboratory. In a suplement, there is a data CD with short videos representing mechanism function, next two supplements create plans for suggested networks. | en |
dc.format | 37 l. : il. + 2 příl. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 2027209 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | pneumatický | cs |
dc.subject | dveře | cs |
dc.subject | mechanismus | cs |
dc.subject | vlak | cs |
dc.subject | návrh | cs |
dc.subject | automatcké | cs |
dc.subject | přivření | cs |
dc.subject | zavírání | cs |
dc.subject | pneumatic | en |
dc.subject | door | en |
dc.subject | mechanism | en |
dc.subject | train | en |
dc.subject | concept | en |
dc.subject | automatic | en |
dc.subject | squeezing | en |
dc.subject | closing | en |
dc.title | Pneumaticky poháněné zavírání vlakových dveří | cs |
dc.title.alternative | Pneumatic Mechanism for closing of Train Door | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.date.accepted | 2010-06-07 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 338 - Katedra hydromechaniky a hydraulických zařízení | en |
dc.contributor.consultant | Benda, Pavel | en |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Hydraulické a pneumatické stroje a zařízení | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | CZA011_FS_B2341_2302R007_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |