Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPodešva, Jiříen
dc.contributor.authorGrygar, Petren
dc.date.accessioned2010-09-29T15:50:52Z
dc.date.available2010-09-29T15:50:52Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/81354
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá stabilitou pásových dopravníků, využívaných k dopravě vytěžené suroviny přes vodní hladinu v dolech. V úvodu práce jsou vysvětleny důležité pojmy, jako je vztlaková síla nebo těžiště. Samotný výpočet statické stability je nejprve proveden analyticky pro poměrně jednoduchý tvar plováků plovoucí otoče, a to v příčném i podélném směru. Z důvodu složitosti analytického výpočtu pro složitější tvary plováku je dále uvedeno řešení metodou 2D i 3D modelování. Modelování je provedeno v programu Ansys, v příloze pak jsou uvedena použitá makra pro zjednodušení výpočtu. Výstupem výpočtu statické stability je úhel, při kterém dojde k převrhnutí plavidla. Je zde pak uveden i postup výpočtu dynamické stability a maximální působící síly zajišťující nepřevrhnutí plavidla.cs
dc.description.abstractThe bachelor thesis is dealing with the stability of belt conveyors used to transport excavated material through the surface of the water in the mines. The introduction explains important terms such as buoyancy force or centre of gravity. The calculation of static stability itself is first performed analytically for relatively simple shape of floats of floating pivots, in the transverse and longitudinal directions. Due to the complexity of the analytical calculation for the complicated shape of the float, a solution using 2D and 3D modeling is also included. Modeling is done in a computer program Ansys, macros used to simplify the calculation are stated in the attachment. The output of the calculation of the static stability is the angle at which the vessel will capsize. There is also included a procedure to calculate the dynamic stability and maximum actuating force to ensure the vessel will not capsize.en
dc.format.extent976893 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectstabilita plavidlacs
dc.subjectplovákcs
dc.subjectpřevrženícs
dc.subjectthe vessel stabilityen
dc.subjectpontonen
dc.subjecttiltingen
dc.titleStabilita plavidla proti převržení.cs
dc.title.alternativeThe Vessel Stability Against Tilting.en
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeHrabovský, Leopolden
dc.date.accepted2010-06-09en
dc.thesis.degree-nameBc.en
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department337 - Katedra mechanikyen
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisGRY129_FS_B2341_3901R003_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam