dc.contributor.advisor | Podešva, Jiří | en |
dc.contributor.author | Grygar, Petr | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T15:50:52Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T15:50:52Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/81354 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá stabilitou pásových dopravníků, využívaných k dopravě vytěžené suroviny přes vodní hladinu v dolech. V úvodu práce jsou vysvětleny důležité pojmy, jako je vztlaková síla nebo těžiště. Samotný výpočet statické stability je nejprve proveden analyticky pro poměrně jednoduchý tvar plováků plovoucí otoče, a to v příčném i podélném směru. Z důvodu složitosti analytického výpočtu pro složitější tvary plováku je dále uvedeno řešení metodou 2D i 3D modelování. Modelování je provedeno v programu Ansys, v příloze pak jsou uvedena použitá makra pro zjednodušení výpočtu. Výstupem výpočtu statické stability je úhel, při kterém dojde k převrhnutí plavidla. Je zde pak uveden i postup výpočtu dynamické stability a maximální působící síly zajišťující nepřevrhnutí plavidla. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis is dealing with the stability of belt conveyors used to transport excavated material through the surface of the water in the mines. The introduction explains important terms such as buoyancy force or centre of gravity. The calculation of static stability itself is first performed analytically for relatively simple shape of floats of floating pivots, in the transverse and longitudinal directions. Due to the complexity of the analytical calculation for the complicated shape of the float, a solution using 2D and 3D modeling is also included. Modeling is done in a computer program Ansys, macros used to simplify the calculation are stated in the attachment. The output of the calculation of the static stability is the angle at which the vessel will capsize. There is also included a procedure to calculate the dynamic stability and maximum actuating force to ensure the vessel will not capsize. | en |
dc.format.extent | 976893 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | stabilita plavidla | cs |
dc.subject | plovák | cs |
dc.subject | převržení | cs |
dc.subject | the vessel stability | en |
dc.subject | ponton | en |
dc.subject | tilting | en |
dc.title | Stabilita plavidla proti převržení. | cs |
dc.title.alternative | The Vessel Stability Against Tilting. | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Hrabovský, Leopold | en |
dc.date.accepted | 2010-06-09 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | en |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | GRY129_FS_B2341_3901R003_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |