dc.contributor.advisor | Stoch, Milan | en |
dc.contributor.author | Tuhá, Kateřina | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T16:31:01Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T16:31:01Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/82088 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Cílem této práce je analyzovat faktory poklesu podílu železniční nákladní přepravy a rozpor mezi klesajícím ekonomickým významem železnice na dopravním trhu a jejím stále silným postavením v dopravní politice a ve veřejných financích. Po historickém srovnání vývoje nákladní železniční přepravy u nás a ve světě následuje zhodnocení současného stavu. Následně jsou rozebrány některé základní problémy, které se v historii železnice vyskytly opakovaně, a to zejména vztah státu a železničních dopravců, konkurence a monopol na železnici a vztah mezi rozvojem železnice a rozvojem regionů. Práce je uzavřena závěrečným zhodnocením všech příčin a faktorů současného poklesu podílu nákladní železniční přepravy v segmentu dopravy a představení největších českých i evropských železničních dopravců. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to analyze the factors of decline of rail freight services and the contradiction between the declining economic importance of rail transport market and its increasingly strong position in the transport policy and public finance. After a historical comparison of the development of rail transport in our country and the world followed by assessing the current state. Subsequently analyzed, some basic problems in railway history occurred repeatedly, and in particular relations of the state and rail carriers, competition and monopoly in the rail and the relationship between the development of railways and the development of the regions. Work is concluded the final evaluation of all factors and causes of the current decline in rail freight transport in the transport segment and the performance of the largest Czech and European railway operators. | en |
dc.format | 32 l. : il. | cs |
dc.format.extent | 2054200 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | železnice | cs |
dc.subject | železniční doprava | cs |
dc.subject | nákladní doprava | cs |
dc.subject | trh | cs |
dc.subject | hospodářská recese | cs |
dc.subject | railways | en |
dc.subject | railway transport | en |
dc.subject | freight transport | en |
dc.subject | market | en |
dc.subject | economic recession | en |
dc.title | Analýza poklesu železniční nákladní přepravy | cs |
dc.title.alternative | Analysis of the Decline Railway Freight Transport | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Švajdová, Lenka | en |
dc.date.accepted | 2010-06-15 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 634 - Katedra ekonomiky a managementu v metalurgii | en |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a řízení průmyslových systémů | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika a management v průmyslu | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | TUH015_FMMI_B3922_6208R123_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |