Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPavlíková, Irenaen
dc.contributor.authorJiroutová, Karolínaen
dc.date.accessioned2010-09-29T16:33:47Z
dc.date.available2010-09-29T16:33:47Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/82142
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractTato práce se zabývá modelováním vlivu zeleně na hlukovou zátěž způsobenou silniční dopravou pomocí hlukového modelu, který pracuje v prostředí ArcInfo (ArcGIS 9.2). Modelování bylo řešeno ve dvou variantách, se zelení (pohltivý terén) a bez zeleně (odrazivý terén). K modelování byla použita vstupní data ze sčítání silniční dopravy, ze které byl získán přepočet na roční průměr denních intenzit (RPDI) a z RPDI byly vypočteny ekvivalentní hladiny akustického tlaku podle Novely metodiky pro výpočet hluku silniční dopravy. Tyto hodnoty byly vstupními daty pro model. Výsledky modelování Oblast 1 (bez zástavby) ukázaly, že zeleň utlumila hluk o 0,5 – 36,7 dB v závislosti na vzdálenosti od modelovaného úseku. Výsledky modelování Oblasti 2 (se zástavbou) ukázaly, že v tomto případě zeleň utlumila hluk o 0,5 – 15,6 dB. V místech s travnatým porostem došlo k útlumu o 5 – 10 dB, v místech se vzrostlou zelení (les) došlo k útlumu o 15 – 21 dB. Výsledky modelování potvrdily předpoklad významnosti vlivu zeleně na šíření hluku ze silniční dopravy. Výsledky by bylo dále vhodné verifikovat měřením a podrobněji zkoumat vliv jednotlivých druhů porostů.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with simulation impact of greenery to noise levels caused by traffic using noise model which works in ArcInfo (ArcGIS 9.2) environment. This model was being solved in two variants, with and without greenery. Traffic data was used as input data. Intensity rate was calculated from traffic data and then, a year average of equivalent daily level of acoustical pressure was calculated according to Update method of traffic noise. This data was input data for both used variants. Results modelling of area 1 (without housing development) showed, that of greenery muffle noise by 0,5 – 36,7 dB in dependence on distance of modelling sector. Results modelling of area 2 (with housing development) showed, that of in case this greenery muffle noise by 0,5 – 15,6 dB. In this places with growth vegetation reached to muffle by 5 – 10 dB, at places with growth wood reached to muffle by 15 – 21 dB. Results modelling was validated supposition point impact greenery on spread noise out of road traffic. Results to have been further desirable verificated measurement and in detail examine impact individual types growth.en
dc.formatNeuvedenocs
dc.format.extent3949931 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecthlukcs
dc.subjectzeleň.cs
dc.subjectdopravní hlukcs
dc.subjectmodelování hlukucs
dc.subjectKlíčová slova: GIScs
dc.subjectKeywords: GISen
dc.subjectnoiseen
dc.subjectnoise modelsen
dc.subjecttraffic noiseen
dc.subjectgreeneryen
dc.titleVliv zeleně na hlukovou zátěž ze silniční dopravycs
dc.title.alternativeEffect of Vegetation on the Noise Pollution from Road Transporten
dc.typeBakalářská prácecs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeBitta, Janen
dc.date.accepted2010-06-08en
dc.thesis.degree-nameBc.en
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department616 - Katedra ochrany životního prostředí v průmysluen
dc.thesis.degree-programProcesní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchChemie a technologie ochrany prostředícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisJIR129_FMMI_B3909_2805R001_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam