dc.contributor.advisor | Urban, Petr | en |
dc.contributor.author | Antoszyk, Petr | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T16:51:02Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T16:51:02Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/82455 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Cílem předkládané diplomové práce je navrhnout optimální otvírku a přípravu sloje 39a v 0. kře Dolu ČSM. Navrhované řešení je v souladu s programem společnosti OKD s cílem optimalizace produkce černého uhlí (program optimalizace produkce - POP 2010). Stěžejním nástrojem uvedeného programu je nasazení nejmodernějších technologií k provádění razících a dobývacích prací.
Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních celků. Pro uvedení do problematiky je v prvních kapitolách uvedena základní charakteristika Dolu ČSM a širšího okolí, geologicko-úložní poměry předmětné oblasti. Stěžejní kapitola se věnuje samotnému návrhu otvírky a přípravy sloje 39a. Jsou zde diskutovány principy koncepce přípravy a návrh technologie ražení. Další kapitoly jsou věnovány bezpečnostní hlediskům při provádění přípravných prací, jako je protiotřesová problematika, systém větrání, stabilita horninového masívu atp. V závěrečné kapitole je provedeno technické zhodnocení a přínos řešení. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with proposal of optimum opening and preparation of the seam No. 39a in the block No. 0 of CSM Mine. Suggested solution is in accord with OKD´s programme to aim optimization of black coal production (production optimization programme – POP 2010). Setting of up-to-date technologies in the drivings and longwall faces is the pivotal instrument of mentioned programme.
The thesis is divided into four main parts. Basic characteristic of CSM Mine, mode of deposit and geological conditions of the area are mentioned in the first chapters to initiate the problem. Key chapter is devoted to the proposal of opening and preparation of the seam No. 39a. Conception of preparation and proposal of driving technology are discussed in this part. Other chapters are devoted to the safety during preparation work, such as bumpproof prevention, mine ventilation, stability of rock massif etc. The conclusion consists of technical evaluation and profitability. | en |
dc.format | 38 l. : il. + 9 příl. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 2003418 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | bezpečnost práce | cs |
dc.subject | OKD | cs |
dc.subject | otvírka | cs |
dc.subject | příprava | cs |
dc.subject | technologie | cs |
dc.subject | safety work | en |
dc.subject | OKD | en |
dc.subject | opening | en |
dc.subject | driving | en |
dc.subject | technology | en |
dc.title | Návrh otvírky a přípravy sloje č. 39. v 0. kře Dolu ČSM | cs |
dc.title.alternative | Plan of Development Work of the 39th Seam in the Zero Block at the ČSM Mine | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Minařík, Milan | en |
dc.date.accepted | 2010-06-01 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 542 - Institut hornického inženýrství a bezpečnosti | en |
dc.thesis.degree-program | Hornictví | cs |
dc.thesis.degree-branch | Hornické inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | ANT041_HGF_N2111_2101T008_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |