Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNoskievič, Petren
dc.contributor.authorVeselý, Františeken
dc.date.accessioned2010-11-11T14:15:45Z
dc.date.available2010-11-11T14:15:45Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/83382
dc.descriptionImport 11/11/2010cs
dc.description.abstractDisertační práce je zaměřena na návrh a optimalizaci konstrukčního řešení elektromagnetických a proporcionálních hydraulických rozváděčů. Rozbor vlastností rozváděčů vychází z jejich matematických modelů. Efektivně je zde použito matematických modelů se soustředěnými parametry a výsledků modelování proudění kapaliny přes řídicí ventil a výpočtu hydrodynamických sil působících na šoupátko pomocí numerických metod CFD vycházejících z matematických modelů s rozloženými parametry. Sestavené simulační modely byly realizovány v simulačním programu AMESim a verifikovány s výsledky experimentálních měření. Pozornost je věnována problematice tření v šoupátkových rozváděčích a jeho modelování. Při návrhu rozváděčů byly využity optimalizační postupy využívající genetický algoritmus. Významný výstup práce tvoří návrh metodiky šoupátkových rozváděčů vycházející z doporučené metodiky pro návrh mechatronických systému a charakterizované tzv. V-modelem vývojového cyklu. Realizační výstup práce přibližuje její praktickou aplikaci.cs
dc.description.abstractThe subject of the thesis is the design and optimization of construction of solenoid on/off and proportional hydraulic direction valves. At the same time, it aims to provide a generally valid methodology applicable to the development of direction valves. Modelling and simulation methods are engaged in the solution with the aim to reduce considerably the duration of the development cycle. Thanks to the possibility to carry out large number of virtual experiments also led to a higher quality final design. Mathematical models are compiled by using physical modelling in a programming environment Amesim. The CFD numerical models are used to simulate the forces resulting from the fluid flow through the valve. The simulated results of the flow – flow rate through the valve and the forces acting on the spool - are incorporated into the valves’ models used in the Amesim program. The paper describes the optimization by using genetic algorithms. The aim of the optimization is to increase the switching performance of valves and to reduce the pressure losses. Theoretical conclusions are verified in the optimization of a type range of cartridge solenoid direction valves, which contains five valves interconnected by variously configured port conections. The optimization results show that on four out of five valves it is possible to increase the switching performance thanks to the optimal settings of the springs as opposed to the original, on experience based settings. The results of tests carried out on two valves were verified by measuring the results of calculations, and a very good concurrence was achieved. The process and individual steps in the optimization of the type range of direction valves are based on the proposed methodology, which relies on the general theory of design of mechatronic systems, applied to the hydraulic control elements. The proposed methodology proves to be functional, effective and very useful in the development and construction of distributors.en
dc.format115 l. : il.cs
dc.format.extent6934582 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecthydraulický rozváděčcs
dc.subjecthydraulický pohoncs
dc.subjectgenetický algoritmuscs
dc.subjectmechatronický systémcs
dc.subjectmatematický modelcs
dc.subjectoptimalizacecs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjecthydraulic direction valveen
dc.subjecthydraulic driveen
dc.subjectgenetic algorithmen
dc.subjectmechatronic systemen
dc.subjectmathematical modelen
dc.subjectoptimizationen
dc.subjectsimulationen
dc.titleNávrh hydraulických řídicích prvků s využitím simulačních výpočtůcs
dc.title.alternativeDesign of Hydraulic Control Components with using Simulation Methodsen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201001866cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeNevrlý, Josefen
dc.contributor.refereePrikkel, Karolen
dc.contributor.refereeVíteček, Antonínen
dc.date.accepted2010-11-02en
dc.thesis.degree-namePh.D.en
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department352 - Katedra automatizační techniky a řízeníen
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAutomatizace technologických procesůcs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisVES112_FS_P2301_3902V010_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam