dc.contributor.advisor | Cihlářová, Denisa | en |
dc.contributor.author | Malina, Martin | en |
dc.date.accessioned | 2011-02-07T08:43:38Z | |
dc.date.available | 2011-02-07T08:43:38Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/84003 | |
dc.description | Import 07/02/2011 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na posouzení dynamiky jízdy na okružních křižovatkách. Nejdříve stručně popisuji, jak je prováděn návrh okružních křižovatek v České republice a jak se tento návrh provádí ve Spojených státech amerických. Dále je provedeno srovnání nejrychlejší dráhy vozidla, zkonstruované na základě pokynů WSDOT design manual [3] se skutečnou dráhou, definovanou na základě leteckých snímků. Následující část se zabývá posouzením rychlostních rozdílů mezi souvisejícími rychlostmi na všech po sobě jdoucích sestavách nejrychlejší dráhy vozidla pro přímý průjezd, pravé a levé odbočení. Dále je popsána závislost jednotlivých nejrychlejších drah vozidla na geometrických návrhových prvcích. Následuje analýza nehodovosti na vybraných okružních křižovatkách. Závěrem je doporučení použití stejného nebo podobného principu prověření dynamiky průjezdu při budování nových okružních křižovatek. | cs |
dc.description.abstract | This Diplom Thesis focuses on examination of driving dynamics on roundabouts. In the first time, there is described implemantation of the draft of roundabouts in the Czech republic and how is this proposal made in United States of America. Later on there has been done the comparison of fastest vehicle paths, designed on the basis of guidelines WSDOT design manual [3] with the actual path, defined on the basis of space-aerial photographs. The following section deals with the assessment of the speed diferences between consecutive speeds on all related sections of fastest vehicle path for directly passage, the right and the left turn. Later on there is desribed the dependes of the singular fastest vehicle paths on geometric design elements. Then follows the analysis of accidents at selected roundabouts. The final section is the recommendation to use the same or a simile examination of the principal by dynamics driving in building a new roundabouts. | en |
dc.format | 60 l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 1803778 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | okružní křižovatka | cs |
dc.subject | nejrychlejší dráha vozidla | cs |
dc.subject | návrhové vozidlo | cs |
dc.subject | design vehicle | en |
dc.subject | fastest vehicle path | en |
dc.subject | roundabout | en |
dc.title | Dynamika jízdy na okružních křižovatkách | cs |
dc.title.alternative | Driving Dynamics on Roundabouts | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Navrátilová, Margita | en |
dc.date.accepted | 2011-01-11 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | en |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní stavby | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | cs |
dc.identifier.thesis | MAL346_FAST_N3607_3607T036_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |