dc.contributor.advisor | Brandštetter, Pavel | en |
dc.contributor.author | Rech, Pavel | en |
dc.date.accessioned | 2011-02-07T09:35:43Z | |
dc.date.available | 2011-02-07T09:35:43Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/84130 | |
dc.description | Import 07/02/2011 | cs |
dc.description.abstract | Tato disertační práce se zabývá problematikou střídavých regulovaných pohonů se synchronním motorem s permanentními magnety. Hlavním cílem je aplikace tzv. bezsenzorového řízení zmíněného stroje. Je to regulace založená na vektorovém řízení, u níž je měření mechanických veličin nahrazeno výpočetním blokem (56F8037), který polohu a rychlost určí z veličin elektrických. Práce je zaměřena do oblasti metod, jejich základem je matematický model stroje.
Po úvodu jsou rozebrány vlastnosti a matematický model synchronního motoru s permanentními magnety. Dále se práce věnuje možnostem řízení těchto strojů. Následuje matematický princip a simulace několika metod bezsnímačového řízení (redukovaný Luenbergův pozorovatel, metody založené na estimaci rotorového toku). Základní vlastnosti použitého řídicího systému (56F8037) jsou vysvětleny. Nejdůležitějším přínosem jsou změřené výsledky z realizace metody bezsenzorového řízení (redukovaný Luenbergerův pozorovatel), která byla vybrána ze simulací. Experimenty byly uskutečněny se synchronním motorem s permanentními magnety napájeným malým napětím. Aplikace totožného motoru jako pohonu reálného elektromobilu (CityEl) je shrnuta v poslední kapitole. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a přínosy této práce. | cs |
dc.description.abstract | This dissertation thesis deals with the controlled alternate drives with permanent magnets synchronous machine. The main objective leads to application of the so-called sensorless control of above mentioned machine. It is a regulation based on the vector control, in which the mechanical quantity measurement is replaced by a computational block (56F8037), which determines the rotor position and speed from the electric quantities. The work is aimed to the methods are based on the mathematical model of the machine.
The features and mathematical model of synchronous machine with permanent magnets are analyzed after introduction. Furthermore, this work describes the control possibilities of these machines. The mathematical principle and simulations of several control methods (reduced Luenberger observer, rotor magnetic flux based methods) follow further. There is an explanation of control system 56F8037 used in thesis. The most important contribution are measured results from implementation of the sensorless method (Reduced Luenberger observer) which was selected from the simulations. The experiments were carried out with permanent magnets synchronous motor supplied by low voltage. Application of the identical machine as a propulsion of real electromobile (CityEl) is summarized in the last chapter. In conclusion, the results and benefits of this work are evaluated. | en |
dc.format | 92 l. : il. | cs |
dc.format.extent | 12293728 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | bezsenzorové řízení | cs |
dc.subject | matematický model | cs |
dc.subject | synchronní motor s permanentními magnety | cs |
dc.subject | redukovaný Luenbergerův pozorovatel | cs |
dc.subject | řídicí systém Freescale 56F8037 | cs |
dc.subject | elektromobil CityEl | cs |
dc.subject | sensorless control | en |
dc.subject | mathematical model | en |
dc.subject | permanent magnets synchronous machine | en |
dc.subject | reduced Luenberger observer | en |
dc.subject | control system Freescale 56F8037 | en |
dc.subject | electromobile CityEl | en |
dc.title | Bezsenzorové řízení střídavého regulovaného pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety | cs |
dc.title.alternative | Sensorless control of regulated AC drive with permanent magnets synchronous motor | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201100007 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Fedor, Pavol | en |
dc.contributor.referee | Kuchař, Martin | en |
dc.contributor.referee | Valouch, Viktor | en |
dc.date.accepted | 2010-12-16 | en |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | en |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 430 - Katedra elektroniky | en |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Elektrické stroje, přístroje a pohony | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | REC022_FEI_P2649_2642V004_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |