dc.contributor.advisor | Tůma, Jiří | en |
dc.contributor.author | Delichristov, David Jordan | en |
dc.date.accessioned | 2011-04-04T07:07:38Z | |
dc.date.available | 2011-04-04T07:07:38Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/84469 | |
dc.description | Import 04/04/2011 | cs |
dc.description.abstract | Disertační práce je zaměřena na simulaci a návrh robustního řízení bezpečnostního brzdového systému ABS (Antilock Braking System) metodou SiL (Software-in-the-Loop). Práce vychází ze znalosti konstrukce a funkčnosti celků jako je konveční brzdová soustava osobního automobilu, bezpečnostní řídicí systém ABS, ASR, ESP, spalovací motor, převodovka, vozidlo, pneumatika vozidla a dynamického chování osobního automobilu. V první části práce, je pozornost věnována úvodu do matematického modelování současného automobilového průmyslu. Následně se práce zabývá brzdovým bezpečnostním systémem ABS a jeho jednotlivými prvky z hlediska konstrukce a funkčnosti. Tyto prvky jsou dále matematicky popsány lineárními a nelineárními modely. Další částí práce je matematický popis vozidla a pneumatiky, nutný k simulaci jízdních manévrů a vyšetření dynamického chování vozidla během brzdění. Poslední část práce se zabývá návrhem robustního regulátoru systému ABS a srovnáním simulovaných výsledků s experimentálně naměřenými daty. V závěru jsou shrnuty poznatky a zkušenosti získané během návrhu simulačního systému ABS. Přínos práce je především v oblasti matematického modelování v součinnosti s návrhem jednoduchého, avšak dostatečně robustního regulátoru pro systém ABS. | cs |
dc.description.abstract | The thesis is focused on simulation and design of a robust control for antilock braking system ABS through the use of the SiL (Software-in-the-Loop) method. The thesis coming from design and functional knowledge of the vehicle conventional braking systems, vehicle control systems like ABS, ASR, ESP, and the dynamic behavior of combustion engine, transmission, vehicle and tires. The first part of the thesis deals with the present trends in mathematical modeling in the automotive industry. Thesis deals with the antilock braking system ABS and describes all the parts of the ABS in term of the construction design and functionality. Consequently all the parts of the ABS are described by linear or nonlinear mathematical models. The next part of the thesis deals with the mathematical model of the vehicle with a tire. The mathematical model of the vehicle is necessary for simulation of the driving maneuvers and research of the vehicle behavior during braking. The last part of the thesis is focused on robust design of the ABS control and confrontation of the simulation results with experimental measurements. In the conclusion perceptions and knowledge acquired during the design of the ABS simulation system are summarized. Contribution of the thesis is especially in the area of the mathematical modeling with interaction to the elementary robust control design of the ABS system. | en |
dc.format | 155 s. : il. | cs |
dc.format.extent | 3601521 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | robustní regulátor | cs |
dc.subject | matematický model | cs |
dc.subject | SiL simulace | cs |
dc.subject | antiblokovací systém | cs |
dc.subject | ABS | cs |
dc.subject | antilock braking system | en |
dc.subject | ABS | en |
dc.subject | robust controller | en |
dc.subject | mathematical model | en |
dc.subject | SiL simulation | en |
dc.title | Simulace a robustní řízení antiblokovacího systému ABS | cs |
dc.title.alternative | Simulation and Robust Control of the Antilock Braking System ABS | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201100830 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Klečka, Radim | en |
dc.contributor.referee | Pivoňka, Petr | en |
dc.contributor.referee | Hruška, František | en |
dc.date.accepted | 2011-03-16 | en |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | en |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 352 - Katedra automatizační techniky a řízení | en |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Automatizace technologických procesů | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | DEL004_FS_P2301_3902V010_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |