Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTůma, Jiříen
dc.contributor.authorDelichristov, David Jordanen
dc.date.accessioned2011-04-04T07:07:38Z
dc.date.available2011-04-04T07:07:38Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/84469
dc.descriptionImport 04/04/2011cs
dc.description.abstractDisertační práce je zaměřena na simulaci a návrh robustního řízení bezpečnostního brzdového systému ABS (Antilock Braking System) metodou SiL (Software-in-the-Loop). Práce vychází ze znalosti konstrukce a funkčnosti celků jako je konveční brzdová soustava osobního automobilu, bezpečnostní řídicí systém ABS, ASR, ESP, spalovací motor, převodovka, vozidlo, pneumatika vozidla a dynamického chování osobního automobilu. V první části práce, je pozornost věnována úvodu do matematického modelování současného automobilového průmyslu. Následně se práce zabývá brzdovým bezpečnostním systémem ABS a jeho jednotlivými prvky z hlediska konstrukce a funkčnosti. Tyto prvky jsou dále matematicky popsány lineárními a nelineárními modely. Další částí práce je matematický popis vozidla a pneumatiky, nutný k simulaci jízdních manévrů a vyšetření dynamického chování vozidla během brzdění. Poslední část práce se zabývá návrhem robustního regulátoru systému ABS a srovnáním simulovaných výsledků s experimentálně naměřenými daty. V závěru jsou shrnuty poznatky a zkušenosti získané během návrhu simulačního systému ABS. Přínos práce je především v oblasti matematického modelování v součinnosti s návrhem jednoduchého, avšak dostatečně robustního regulátoru pro systém ABS.cs
dc.description.abstractThe thesis is focused on simulation and design of a robust control for antilock braking system ABS through the use of the SiL (Software-in-the-Loop) method. The thesis coming from design and functional knowledge of the vehicle conventional braking systems, vehicle control systems like ABS, ASR, ESP, and the dynamic behavior of combustion engine, transmission, vehicle and tires. The first part of the thesis deals with the present trends in mathematical modeling in the automotive industry. Thesis deals with the antilock braking system ABS and describes all the parts of the ABS in term of the construction design and functionality. Consequently all the parts of the ABS are described by linear or nonlinear mathematical models. The next part of the thesis deals with the mathematical model of the vehicle with a tire. The mathematical model of the vehicle is necessary for simulation of the driving maneuvers and research of the vehicle behavior during braking. The last part of the thesis is focused on robust design of the ABS control and confrontation of the simulation results with experimental measurements. In the conclusion perceptions and knowledge acquired during the design of the ABS simulation system are summarized. Contribution of the thesis is especially in the area of the mathematical modeling with interaction to the elementary robust control design of the ABS system.en
dc.format155 s. : il.cs
dc.format.extent3601521 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectrobustní regulátorcs
dc.subjectmatematický modelcs
dc.subjectSiL simulacecs
dc.subjectantiblokovací systémcs
dc.subjectABScs
dc.subjectantilock braking systemen
dc.subjectABSen
dc.subjectrobust controlleren
dc.subjectmathematical modelen
dc.subjectSiL simulationen
dc.titleSimulace a robustní řízení antiblokovacího systému ABScs
dc.title.alternativeSimulation and Robust Control of the Antilock Braking System ABSen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201100830cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeKlečka, Radimen
dc.contributor.refereePivoňka, Petren
dc.contributor.refereeHruška, Františeken
dc.date.accepted2011-03-16en
dc.thesis.degree-namePh.D.en
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department352 - Katedra automatizační techniky a řízeníen
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAutomatizace technologických procesůcs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisDEL004_FS_P2301_3902V010_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam