dc.contributor.advisor | Lazar, Jaromír | cs |
dc.contributor.author | Adámek, Štěpán | cs |
dc.date.accessioned | 2011-06-30T17:32:50Z | |
dc.date.available | 2011-06-30T17:32:50Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/86089 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá analýzou dostupných alternativních technologií na českém trhu v období prvního kvartálu roku 2011. Hlavním posuzovaným aspektem jsou emise oxidu uhličitého vozů s alternativními technologiemi v kontextu s vozy spalujícími benzin a motorovou naftu. V první části jsou uvedeny jednotlivé technologie a jejich popis. V další části jsou vozy, využívající alternativní technologie porovnávány mezi sebou z hlediska jejich emisí oxidu uhličitého, nákladů na ujetí 1 km a návratnosti. V navazující části jsou tyto vozy porovnávány s vozy, které využívají konvenční technologie. Další část je zaměřena na analýzu obnovitelných zdrojů pro využití v automobilové dopravě z hlediska jejich potenciálu a trvale udržitelnosti. V poslední části jsou uvedeny možné nástroje pro podporu alternativních technologií. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with an analysis of available alternative technologies on the Czech market in the first quarter of 2011. The main aspect which is analyzed is the emission of carbon dioxide produced by cars using alternative technologies in context of those burning petrol and diesel. The first section lists individual alternative technologies with their description. The next section contains comparison of cars using various alternative technologies among themselves from the point of view of emission of carbon dioxide, cost per 1 km and economic return. In the following section these cars are compared with cars using conventional technologies. The next section is focused on the analysis of renewable resources which can be used in the car transportation in view of their potential and sustainability. The last section outlines possible tools which could be used to support the alternative technologies. | en |
dc.format | 49, [6] l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 3259777 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ekologie | cs |
dc.subject | životní prostředí | cs |
dc.subject | automobily | cs |
dc.subject | oxid uhličitý | cs |
dc.subject | oxid uhelnatý | cs |
dc.subject | oxidy dusíku | cs |
dc.subject | aromatické uhlovodíky | cs |
dc.subject | emise | cs |
dc.subject | alternativní pohon | cs |
dc.subject | alternativní paliva | cs |
dc.subject | LPG | cs |
dc.subject | CNG | cs |
dc.subject | LNG | cs |
dc.subject | biopaliva | cs |
dc.subject | MEŘO (metylester řepkového oleje) | cs |
dc.subject | ethanol E85 | cs |
dc.subject | elektromobily | cs |
dc.subject | hybridní vozy | cs |
dc.subject | Plug-in | cs |
dc.subject | fotovoltaika | cs |
dc.subject | solární | cs |
dc.subject | obnovitelné zdroje. | cs |
dc.subject | ecology | en |
dc.subject | environmental | en |
dc.subject | global warming | en |
dc.subject | environment | en |
dc.subject | cars | en |
dc.subject | carbon dioxide | en |
dc.subject | aromatic hydrocarbons | en |
dc.subject | emission | en |
dc.subject | alternative drive | en |
dc.subject | alternative fuel | en |
dc.subject | LPG (Liquefied petroleum gas) | en |
dc.subject | CNG (compressed natural gas) | en |
dc.subject | LNG (Liquefied natural gas) | en |
dc.subject | bio fuel | en |
dc.subject | RME (rapeseed methyl ester) | en |
dc.subject | ethanol | en |
dc.subject | electric car | en |
dc.subject | hybrid | en |
dc.subject | Plug-in | en |
dc.subject | photovoltaics | en |
dc.subject | solar | en |
dc.subject | renewable resources. | en |
dc.title | Analýza ekologických technologií v automobilovém průmyslu v kontextu s konvenčními technologiemi. | cs |
dc.title.alternative | Analysis for Environmentally Friendly Technologies of Automotive Industries vis-a-vis Conventional Technologies | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Rychlý, Bedřich | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-03 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 545 - Institut ekonomiky a systémů řízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Nerostné suroviny | cs |
dc.thesis.degree-branch | Komerční inženýrství v oblasti surovin | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | ADA262_HGF_N2102_2102T003_00_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |