dc.contributor.advisor | Ardielli, Jiří | cs |
dc.contributor.author | Valchář, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2011-06-30T18:07:28Z | |
dc.date.available | 2011-06-30T18:07:28Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/86157 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Cílem této práce je navrhnout a implementovat softwarovou aplikaci pro řízenou simulaci a vizualizaci pohybu vozidel MHD Ostrava. Po provedení analýzy současného stavu již vyřešených úloh podobného charakteru byly zkoumány jednotlivé programové nástroje pro tvorbu simulace i vizualizace. Jako optimální se jevila webová aplikace Google Maps, která pro své pokročilejší využití poskytuje uživatelům API rozhraní. Vektorizací byla získána vektorová data zastávek a tras MHD a ze stránek Dopravního podniku Ostrava a.s. data jízdních řádů. Byla navržena struktura databáze. Po parsování dat jízdních řádů byla naplněna databáze. Nad mapovým podkladem Google Maps s využitím dat z databáze je možno pomocí navržené aplikace vizualizovat řízenou simulaci pohybu vozidel MHD. Pro budoucí potřebu osazení vozidel GPS přijímači byly simulace a vizualizace odděleny. Simulace probíhá na straně serveru a výsledky jsou vizualizovány na straně klienta. Takto se postupně může ze simulace ideálního pohybu stát vizualizace skutečného pohybu. Výsledná interaktivní aplikace tak nabízí uživateli možnost vizuálně sledovat četnost spojů MHD a jejich pohyb nad mapou města Ostravy. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to propose and implement a software application for simulation and visualization of the movement of public transport vehicles in Ostrava. After analyzing the current situation of already solved similar problems, individual software tools were examined for simulation and visualization creation. The Google Maps web application, which for its more advanced use provides users with APIs, appeared to be optimal. Vector data of stops and routes were gained by means of vectorization and timetables data from the DPO (Public transport of Ostrava city) websites. The database structure was compiled. After parsing these timetables data the database was filled. Above Google Maps underlay data using data from the database it is possible to visualize an application designed to provide a controlled simulation of public transportation vehicles. For the future requirement regarding the installation of the GPS receivers in the public transportation, the simulation and visualization were separated. Simulation runs on the server side and the results are visualized on the client side. By these means the simulation of the ideal movement can become the visualization of the real movement. Final interactive application thus offers the user the possibility to follow visually the number of connections of MHD and their movement on the map of Ostrava city. | en |
dc.format | 56 l. : il. | cs |
dc.format.extent | 5284454 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | simulace, vizualizace, veřejná doprava, mapový server | cs |
dc.subject | simulation, visualization, public transport, map server | en |
dc.title | Simulátor pohybu vozidel MHD Ostrava | cs |
dc.title.alternative | Motion simulation for Ostrava public transportation vehicles | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Martinec, Pavel | cs |
dc.date.accepted | 2011-05-30 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 548 - Institut geoinformatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Geodézie a kartografie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Geoinformatika | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | VAL328_HGF_N3646_3602T002_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |