Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorŠmiraus, Jakubcs
dc.date.accessioned2011-07-01T09:40:11Z
dc.date.available2011-07-01T09:40:11Z
dc.date.issued2011cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/87995
dc.descriptionImport 04/07/2011cs
dc.description.abstractBc. ŠMIRAUS JAKUB. Konstrukční řešení systému aktivní změny geometrie motocyklu, katedra Institut dopravy, Fakulta strojní VŠB-Technická univerzita Ostrava, 2011, 106 s. Diplomová práce, vedoucí: Ing. Michal Richtář . Náplní diplomové práce je řešení konstrukce systému aktivní změny geometrie motocyklu. V úvodu práce je nastíněna problematika dynamiky pohybu motocyklu a jeho rozměrových či konstrukčních vlastností. V praktickou část práce tvoří postup při vytváření návrhu systému aktivní geometrie motocyklu se zdůvodněním volby prvků systému a jeho celé konstrukce. Po této části následují výpočty namáhání jednotlivých částí podvozku a zhodnocení přínosu. V poslední části je pak popis skutečně vytvořeného funkčního modelu a jeho zkušební jízdy. V závěru je zhodnocení práce a návrh případného využití systému pro provoz či vývoj podvozkových částí motocyklů. Přílohami práce jsou záznamy z měření, pevnostní analýzy, vývojové 3D modely a výkresy částí systému změny geometrie, které bylo nutné vyrobit pro realizaci jeho konstrukce.cs
dc.description.abstractŠMIRAUS JAKUB. Design of Motocycle Active Geometry Change System. Ostrava: Department Institute of traffic, Faculty of Mechanical Engineering VŠB - Technical University of Ostrava, 2011, 106 p. Thesis, head: Ing. Michal Richtář. The topic of this thesis is the construction of an active changing system of a motorcycle geometry. The introduction outlines the problematics of motion dynamics of a motorcycle and its dimensional and design features. The practical part focuses on the process of active geometry drawing creation and presents the reasons for selection of particular elements of the system as well as its whole construction. In the following section, the calculations of mechanical stress of particular chassis components and the benefits evaluations are provided. Subsequently, an actually constructed model and its test drive are described. The conclusion includes the thesis evaluation and examples of a potential utilization of the system in operation or development of undercarriage motorcycle parts. The appendix comprises of measurement records, solidity analyses, developmental 3D models and technical drawings of elements of the changing geometry system created in order to make its construction possible.en
dc.format.extent4934552 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMotocykl, závlek kola, variabilní geometrie, variabilní rozvor, motocyklový podvozek, dynamika pohybu motocyklu, závěs předního kola motocyklucs
dc.subjectMotorcycle, trail, variable geometry, variable wheel base, motorcycle chassis, dynamics of motorcycle move, front suspension of motorcycleen
dc.titleKonstrukční řešení systému aktivní změny geometrie motocyklucs
dc.title.alternativeDesign of Motocycle Active Geometry Change Systemen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePlachý, Jiřícs
dc.date.accepted2011-06-09cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisSMI133_FS_N2301_2301T003_20_2011
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam