dc.contributor.author | Šmiraus, Jakub | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T09:40:11Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T09:40:11Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/87995 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Bc. ŠMIRAUS JAKUB. Konstrukční řešení systému aktivní změny geometrie motocyklu, katedra Institut dopravy, Fakulta strojní VŠB-Technická univerzita Ostrava, 2011, 106 s. Diplomová práce, vedoucí: Ing. Michal Richtář .
Náplní diplomové práce je řešení konstrukce systému aktivní změny geometrie motocyklu. V úvodu práce je nastíněna problematika dynamiky pohybu motocyklu a jeho rozměrových či konstrukčních vlastností. V praktickou část práce tvoří postup při vytváření návrhu systému aktivní geometrie motocyklu se zdůvodněním volby prvků systému a jeho celé konstrukce. Po této části následují výpočty namáhání jednotlivých částí podvozku a zhodnocení přínosu. V poslední části je pak popis skutečně vytvořeného funkčního modelu a jeho zkušební jízdy. V závěru je zhodnocení práce a návrh případného využití systému pro provoz či vývoj podvozkových částí motocyklů. Přílohami práce jsou záznamy z měření, pevnostní analýzy, vývojové 3D modely a výkresy částí systému změny geometrie, které bylo nutné vyrobit pro realizaci jeho konstrukce. | cs |
dc.description.abstract | ŠMIRAUS JAKUB. Design of Motocycle Active Geometry Change System. Ostrava: Department Institute of traffic, Faculty of Mechanical Engineering VŠB - Technical University of Ostrava, 2011, 106 p. Thesis, head: Ing. Michal Richtář.
The topic of this thesis is the construction of an active changing system of a motorcycle geometry. The introduction outlines the problematics of motion dynamics of a motorcycle and its dimensional and design features. The practical part focuses on the process of active geometry drawing creation and presents the reasons for selection of particular elements of the system as well as its whole construction. In the following section, the calculations of mechanical stress of particular chassis components and the benefits evaluations are provided. Subsequently, an actually constructed model and its test drive are described. The conclusion includes the thesis evaluation and examples of a potential utilization of the system in operation or development of undercarriage motorcycle parts. The appendix comprises of measurement records, solidity analyses, developmental 3D models and technical drawings of elements of the changing geometry system created in order to make its construction possible. | en |
dc.format.extent | 4934552 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Motocykl, závlek kola, variabilní geometrie, variabilní rozvor, motocyklový podvozek, dynamika pohybu motocyklu, závěs předního kola motocyklu | cs |
dc.subject | Motorcycle, trail, variable geometry, variable wheel base, motorcycle chassis, dynamics of motorcycle move, front suspension of motorcycle | en |
dc.title | Konstrukční řešení systému aktivní změny geometrie motocyklu | cs |
dc.title.alternative | Design of Motocycle Active Geometry Change System | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Plachý, Jiří | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-09 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | SMI133_FS_N2301_2301T003_20_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |