Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠevčíková, Xeniecs
dc.contributor.authorHeto, Jancs
dc.date.accessioned2011-07-01T09:51:54Z
dc.date.available2011-07-01T09:51:54Z
dc.date.issued2011cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/88018
dc.descriptionImport 04/07/2011cs
dc.description.abstractHETO, J. Problematika galvanického zinkování tvářeného čepu automobilového dílce. Ostrava: Katedra mechanické technologie, Fakulta strojní VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2011, 63 s. Diplomová práce, vedoucí Ševčíková, X. Diplomová práce se zabývá defekty galvanicky vyloučeného zinkového povlaku v oblasti tvářené plochy čepu automobilového dílce - nájezdu bočních dveří, a vlivem těchto vad na korozní odolnost při korozní zkoušce neutrální solnou mlhou. Pro identifikaci příčin defektů bylo provedeno mikroskopické hodnocení struktury povlaku a analýza chemického složení na rozhraní základní materiál - povlak. Podle výsledků analýzy jsou na rozhraní přítomny nečistoty typu okují se zbytky kalícího oleje, které vznikají během kalení narušením atmosféry pece. Operace omílání čepů, která má tyto nečistoty odstranit, není dostatečně účinná pro jejich odstranění z hůře přístupného středícího důlku čepu. Nečistoty jsou při roznýtování čepu zatlačovány do materiálu a jsou příčinou vzniku vad povlaku. Řešením nepravidelně se opakujících vad povlaku je změna technologie omílání kalených čepů.cs
dc.description.abstractHETO, J. The Problems of Galvanic Zinc Coating the Wrought Peg at Automobile Part. Ostrava: Department of Mechanical Technology, Faculty of Mechanical Engineering VSB-Technical University Of Ostrava, 2011, 63 p. Thesis, head: Ševčíková, X. This thesis deals with defects in electroplated zinc coating in the pivot area of an automotive part, and the influence of these defects on the corrosion resistance in a neutral salt spray corrosion test. To identify the causes of defects a microscopic evaluation of the coating structure and chemical composition analysis on the base material - coating boundary were performed. According to this analysis there are contaminants (cinder) present at the boundary, with remnants of quenching oil, which were formed during the quenching when the controlled atmosphere of the furnace was disrupted. Tumbling performed to remove these impurities is not efficient enough to remove them from the less accessible areas. Impurities are then pushed into the material and subsequently are the cause of coating defects. The solution for preventing these irregularly recurring defects is changing the technology of tumbling.en
dc.format.extent5044996 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectgalvanické zinkovánícs
dc.subjectvady zinkového povlakucs
dc.subjectkorozecs
dc.subjectgalvanic zincen
dc.subjectzinc coating defectsen
dc.subjectcorrosionen
dc.titleProblematika galvanického zinkování tvářeného čepu automobilového dílcecs
dc.title.alternativeThe Problems of Galvanic Zinc Coating the Wrought Peg at Automobile Parten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeNejedlý, Pavelcs
dc.date.accepted2011-06-08cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department345 - Katedra mechanické technologiecs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchStrojírenská technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisHET008_FS_N2301_2303T002_2011
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam