dc.contributor.advisor | Ševčíková, Xenie | cs |
dc.contributor.author | Heto, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T09:51:54Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T09:51:54Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88018 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | HETO, J. Problematika galvanického zinkování tvářeného čepu automobilového dílce. Ostrava: Katedra mechanické technologie, Fakulta strojní VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2011, 63 s. Diplomová práce, vedoucí Ševčíková, X.
Diplomová práce se zabývá defekty galvanicky vyloučeného zinkového povlaku v oblasti tvářené plochy čepu automobilového dílce - nájezdu bočních dveří, a vlivem těchto vad na korozní odolnost při korozní zkoušce neutrální solnou mlhou. Pro identifikaci příčin defektů bylo provedeno mikroskopické hodnocení struktury povlaku a analýza chemického složení na rozhraní základní materiál - povlak. Podle výsledků analýzy jsou na rozhraní přítomny nečistoty typu okují se zbytky kalícího oleje, které vznikají během kalení narušením atmosféry pece. Operace omílání čepů, která má tyto nečistoty odstranit, není dostatečně účinná pro jejich odstranění z hůře přístupného středícího důlku čepu. Nečistoty jsou při roznýtování čepu zatlačovány do materiálu a jsou příčinou vzniku vad povlaku. Řešením nepravidelně se opakujících vad povlaku je změna technologie omílání kalených čepů. | cs |
dc.description.abstract | HETO, J. The Problems of Galvanic Zinc Coating the Wrought Peg at Automobile Part. Ostrava: Department of Mechanical Technology, Faculty of Mechanical Engineering VSB-Technical University Of Ostrava, 2011, 63 p. Thesis, head: Ševčíková, X.
This thesis deals with defects in electroplated zinc coating in the pivot area of an automotive part, and the influence of these defects on the corrosion resistance in a neutral salt spray corrosion test. To identify the causes of defects a microscopic evaluation of the coating structure and chemical composition analysis on the base material - coating boundary were performed. According to this analysis there are contaminants (cinder) present at the boundary, with remnants of quenching oil, which were formed during the quenching when the controlled atmosphere of the furnace was disrupted. Tumbling performed to remove these impurities is not efficient enough to remove them from the less accessible areas. Impurities are then pushed into the material and subsequently are the cause of coating defects. The solution for preventing these irregularly recurring defects is changing the technology of tumbling. | en |
dc.format.extent | 5044996 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | galvanické zinkování | cs |
dc.subject | vady zinkového povlaku | cs |
dc.subject | koroze | cs |
dc.subject | galvanic zinc | en |
dc.subject | zinc coating defects | en |
dc.subject | corrosion | en |
dc.title | Problematika galvanického zinkování tvářeného čepu automobilového dílce | cs |
dc.title.alternative | The Problems of Galvanic Zinc Coating the Wrought Peg at Automobile Part | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Nejedlý, Pavel | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-08 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 345 - Katedra mechanické technologie | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Strojírenská technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | HET008_FS_N2301_2303T002_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |