dc.contributor.advisor | Fries, Jiří | cs |
dc.contributor.author | Polášek, Ondřej | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T10:28:06Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T10:28:06Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88089 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Práce se zabývá návrhem hydrostatického pohonu řízené nápravy vozidel Tatra. V úvodu je uveden obecný popis funkce a vlastností hydrostatického pohonu přední nápravy a možnosti jeho použití na různá vozidla. V druhém bodě je vytvořena literární rešerše použitých zařízení hydrostatické jednotky. V dalším bodě je řešen konstrukční návrh hydrostatické jednotky, především umístění hydromotorů na kola nápravy, následují výpočty týkající se zejména návrhu hydromotoru a pevnostních výpočtů součástí umístěných v náboji kola. Na závěr je práce doplněna o obrázky výsledků pevnostní analýzy náboje kola vytvořené v počítačovém programu pracujícím na principu metody konečných prvků. | cs |
dc.description.abstract | Goal of the thesis is to design hydrostatic drive unit of driving Tatra axle. General function description and features of hydrostatic drive unit of front axle and possibilities of its application on different vehicles are described first. In second point, literary research of device used for hydrostatic unit is made. Next point is about design of hydrostatic unit, especially location of the hydromotors on the wheel of the axle, calculations related especially to hydromotor design and strength calculations of the components located in the wheel hub. Conclusion of the thesis consists of pictures of strength analysis results created in computer program based on finite elements method. | en |
dc.format.extent | 9058924 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | hydromotor | cs |
dc.subject | náboj kola | cs |
dc.subject | středový čep | cs |
dc.subject | otočný čep | cs |
dc.subject | kuželíková ložiska | cs |
dc.subject | tažná síla kola | cs |
dc.subject | hydromotor | en |
dc.subject | wheel hub | en |
dc.subject | center pivot | en |
dc.subject | rotary pivot | en |
dc.subject | tapered roller bearings | en |
dc.subject | traction force of wheel | en |
dc.title | Hydrostatický pohon řízené nápravy TATRA | cs |
dc.title.alternative | Hydrostatic Driving Unit of Driven Axes TATRA | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Janovský, Marek | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra výrobních strojů a konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | POL546_FS_N2301_3909T001_70_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |