dc.contributor.advisor | Moravec, Vladimír | cs |
dc.contributor.author | Marek, Jiří | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T10:58:35Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T10:58:35Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88149 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a výpočtem čtyřhřídelové jednostupňové redukce nákladního automobilu. V úvodní části práce je popsána redukční převodovka obecně a také je uveden přehled provedení redukcí. Pro určení zatížení, pro které je provedena pevnostní kontrola jednotlivých součástí, je provedena kontrola adhezního omezení. Pro toto zatížení a další zadané parametry je vypracováno konstrukční řešení redukce. Ozubení HCR a hřídele jsou pevnostně zkontrolovány. Pro prvotní posouzení ložisek je stanovena jejich trvanlivost pro maximální zatížení. Dále jsou navrženy a pevnostně zkontrolovány spoje pro přenos krouticího momentu z hřídelí na ozubená kola a naopak. Součástí diplomové práce je sestavný výkres varianty s převodovým poměrem 0,95 a výrobní výkres vloženého ozubeného kola. | cs |
dc.description.abstract | Master thesis deals with an engineering design and calculation four-shafts one stage gear reduction for a truck. In introductory part of work is describe reduction gear generally and summary of the design reduction. For strength calculation of individual parts is carry out adhesive limitation control. For this load and other specified characteristics is work up an engineering design of the reduction. Gearing HCR and shafts are strength calculation and determinate bearing life for maximum load. Next are designed and strength calculated connection for transmission torque from shafts to gearwheels respectively. Part of master thesis is assembly drawing of the gear ratio 0,95 variants and manufacturing drawing of the insert gearwheel. | en |
dc.format | 63, [12] l. : il. + 13 příl. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 4495782 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | redukce | cs |
dc.subject | redukce nákladního automobilu | cs |
dc.subject | jednostupňová redukce nákladního automobilu | cs |
dc.subject | čtyřhřídelová jednostupňová redukce nákladního automobilu | cs |
dc.subject | reduction | en |
dc.subject | reduction for a truck | en |
dc.subject | one stage gear reduction for a truck | en |
dc.subject | four-shafts one stage gear reduction for a truck | en |
dc.title | Konstrukční návrh čtyřhřídelové jednostupňové redukce nákladního automobilu | cs |
dc.title.alternative | Design of a Four-shafts One Stage Gear Reduction for a Truck | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Havlík, Jiří | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-08 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | MAR803_FS_N2301_3909T001_40_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |