dc.contributor.advisor | Folta, Zdeněk | cs |
dc.contributor.author | Zouhar, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T11:12:19Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T11:12:19Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88176 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem rámu kola BMX, jehož konstrukce vychází ze současně používaného rámu. Důvodem rekonstrukce současného rámu je zvýšení jeho životnosti, snížení hmotnosti a zlepšení jízdních vlastností. V úvodu jsou uvedeny možnosti stanovení zatížení teoreticky. Následuje reálné měření zatížení a jeho vyhodnocení. Dále je vytvořen virtuální MKP model stávajícího rámu se zatížením podle naměřených hodnot, jsou vytipována kritická místa na rámu a je proveden výpočet životnosti stávající konstrukce. Na závěr je proveden návrh nového rámu, na kterém je vhodnou konstrukční úpravou zvýšena jeho životnost. Práce je doplněna výrobním výkresem rámu. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with BMX bike frame, whose design is based on the currently used frame. The reason for the reconstruction of the current frame is to increase its service life, reduced weight and improved handling. In the introduction, given the possibility of establishing zátěžného spectrum theory. Followed by real measurement load spectrum and its evaluation. Furthermore, it created a virtual model of the present MKP frame under load measurements are identified and critical points on the frame and the calculation is carried out the life of existing structures. At the conclusion there is a proposal for a new frame, which is an appropriate structural adjustment increased durability. The work is complemented by the production drawing frame. | en |
dc.format | 63 l. : il. + 1 příl. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 2420182 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | BMX kolo | cs |
dc.subject | BMX rám | cs |
dc.subject | freestyle BMX | cs |
dc.subject | BMX bike | en |
dc.subject | BMX frame | en |
dc.subject | freestyle BMX | en |
dc.title | Rekonstrukce rámu kola BMX | cs |
dc.title.alternative | Reconstruction of a BMX Bicycle Frame | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Dejl, Zdeněk | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-09 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | ZOU042_FS_N2301_3909T001_40_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |