dc.contributor.advisor | Kočí, Petr | cs |
dc.contributor.author | Tichavský, René | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T11:37:41Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T11:37:41Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88226 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá diagnostikou vlastností klimatizačních komponentů či celých okruhů na simulačním pracovišti. V úvodní kapitole je popsáno umístění klimatizačního okruhu v automobilu a jeho dělení. Zde je zmíněna funkce IHX výměníku tepla, který je umisťován do chladicích systémů automobilů, jako nový prvek klimatizačních okruhů. Tento výměník a jeho funkční termodynamické vlastnosti budou předmětem bakalářské práce v praktické části. Ve druhé kapitole je představeno simulační zařízení, jeho přístrojové vybavení, výběr snímaných veličin, sběr dat a softwarová podpora. Je uveden kompletní seznam senzorů, včetně výrobního označení, měřicích rozsahů a chyb měření. Třetí kapitola popisuje metodiku testování celého systému (systémové testy) či pouze jednotlivých dílů (komponentní testy). Z těch je uvedeno měření tlakové ztráty a tepelného výkonu IHX výměníku, termické účinnosti. Tyto dva komponentní testy jsou zcela zásadní pro zjištění vlastností IHX výměníku, jehož zařazení do okruhu má pozitivní vliv na celkový chladící výkon klimatizace. V praktické části je popsáno samotné měření IHX výměníků dvou různých designů a jejich srovnání z funkčního pohledu. Na závěr jsou zhodnoceny dosažené výsledky a navrženo zlepšení procesu snímání teplot. | cs |
dc.description.abstract | The thesis analyses the characteristic of air-conditioning components and also the characteristic of the whole circuits at simulative facilities. The introduction describes the placement of air-conditioner circuits in the car and its divisions. This is described in detail in the following chapter where we also introduce function of internal heat exchanger (IHX) which started to be placed in the cooling systems of the cars as a new part of air-conditioning circuits. This internal heat exchanger and its functional thermodynamic characteristics are analysed in the practical part of the thesis. The second chapter depicts the simulative facility, its structure, sampling, data capture and software support. The complete list of scanners including production code, measuring scope and the defects is also included. The third chapter describes methodology of testing of the whole systems (systems testing) and also the testing of components (components testing). The results of pressure loss measuring, heat output of IHX and thermal effectiveness are presented. These two components testing are essential for the research of IHX whose characteristics have been found to have positive impact on the cooling performance in air-conditioner. In the practical part, the testing of two types of IHX is described and we also present the comparison from the functional point of view. In the conclusion, the results are evaluated and some improvements for measuring procedure are suggested. | en |
dc.format.extent | 5011966 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | interní výměník tepla | cs |
dc.subject | popis klimatizace automobilů | cs |
dc.subject | simulační pracoviště | cs |
dc.subject | vlastnosti klimatizačních komponentů | cs |
dc.subject | měření tlakové ztráty | cs |
dc.subject | měření výměny tepla | cs |
dc.subject | internal heat exchanger | en |
dc.subject | description of car air-conditioning | en |
dc.subject | simulation test stand | en |
dc.subject | features of air-conditioning components | en |
dc.subject | pressure drop measurement | en |
dc.subject | heat transfer measurement | en |
dc.title | Diagnostika klimatizačních jednotek automobilů na simulačním pracovišti | cs |
dc.title.alternative | Car Climate Units Diagnostics on Simulation Test Stand | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Němec, Petr | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-07 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 352 - Katedra automatizační techniky a řízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná informatika a řízení | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | TIC160_FS_B2341_3902R001_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |