dc.contributor.advisor | František, Ondřej | cs |
dc.contributor.author | Ličková, Dagmar | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T11:44:17Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T11:44:17Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88239 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá pevnostní a tuhostní analýzou a tvarovou optimalizací unašeče diferenciálu zadní nápravy nákladního automobilu 290S84. V úvodu je popsána metoda konečných prvků, kde je kladen důraz na analýzu čtyřstěnného prvku (tetraedru). Dále je vysvětlena funkce zařízení – diferenciálu, rozbor okrajových podmínek a zatížení, které jsou použity při pevnostním výpočtu. Analýza je provedena metodou konečných prvků v softwaru ANSYS Workbench 13.0. Následuje vyhodnocení napětí a určení kritických míst na unašeči diferenciálu. Nakonec je navržená úprava geometrie, díky níž bylo dosaženo snížení hmotnosti o 30% a zároveň maximálního napětí o 20%. Tuhost byla zvýšena o 27%. | cs |
dc.description.abstract | Bachelor thesis deals with the strength and stiffness analysis and shape optimization of rear axletree differential carrier of truck 290S84. The introduction describes the finite element method. Emphasis is placed on analysis analysis of tetrahedron element. Then it explains the device – differential, analysis of boundary conditions and loads, which are used in strength calculations. The analysis is performed using the finite element in software ANSYS Workbench 13.0. It is an evaluation and determination of critical stress points. Change of geometry was proposed. It achieved a weight reduction of 30% and maximum stress by 20%. The stiffness was increased by 27%. | en |
dc.format.extent | 9991580 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | unašeč diferencálu | cs |
dc.subject | pevnostní a tuhostní analýza | cs |
dc.subject | tvarová optimalizace | cs |
dc.subject | differential | en |
dc.subject | strength and stiffness analysis | en |
dc.subject | shape optimization | en |
dc.title | Pevnostní analýza unašeče diferenciálu zadní nápravy nákladního automobilu | cs |
dc.title.alternative | Stress Analysis of Rear Axletree Differential Carrier of Truck | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Szweda, Jan | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-07 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | LIC098_FS_B2341_3901R003_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |