Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrantišek, Ondřejcs
dc.contributor.authorLičková, Dagmarcs
dc.date.accessioned2011-07-01T11:44:17Z
dc.date.available2011-07-01T11:44:17Z
dc.date.issued2011cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/88239
dc.descriptionImport 04/07/2011cs
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá pevnostní a tuhostní analýzou a tvarovou optimalizací unašeče diferenciálu zadní nápravy nákladního automobilu 290S84. V úvodu je popsána metoda konečných prvků, kde je kladen důraz na analýzu čtyřstěnného prvku (tetraedru). Dále je vysvětlena funkce zařízení – diferenciálu, rozbor okrajových podmínek a zatížení, které jsou použity při pevnostním výpočtu. Analýza je provedena metodou konečných prvků v softwaru ANSYS Workbench 13.0. Následuje vyhodnocení napětí a určení kritických míst na unašeči diferenciálu. Nakonec je navržená úprava geometrie, díky níž bylo dosaženo snížení hmotnosti o 30% a zároveň maximálního napětí o 20%. Tuhost byla zvýšena o 27%.cs
dc.description.abstractBachelor thesis deals with the strength and stiffness analysis and shape optimization of rear axletree differential carrier of truck 290S84. The introduction describes the finite element method. Emphasis is placed on analysis analysis of tetrahedron element. Then it explains the device – differential, analysis of boundary conditions and loads, which are used in strength calculations. The analysis is performed using the finite element in software ANSYS Workbench 13.0. It is an evaluation and determination of critical stress points. Change of geometry was proposed. It achieved a weight reduction of 30% and maximum stress by 20%. The stiffness was increased by 27%.en
dc.format.extent9991580 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectunašeč diferencálucs
dc.subjectpevnostní a tuhostní analýzacs
dc.subjecttvarová optimalizacecs
dc.subjectdifferentialen
dc.subjectstrength and stiffness analysisen
dc.subjectshape optimizationen
dc.titlePevnostní analýza unašeče diferenciálu zadní nápravy nákladního automobilucs
dc.title.alternativeStress Analysis of Rear Axletree Differential Carrier of Trucken
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeSzweda, Jancs
dc.date.accepted2011-06-07cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department337 - Katedra mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisLIC098_FS_B2341_3901R003_2011
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam