dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | cs |
dc.contributor.author | Pacák, Jiří | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T11:56:58Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T11:56:58Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88264 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá analýzou legislativních podmínek provozu dlouhých jízdních souprav na pozemních komunikacích v ČR i zahraničí především z pohledu rozměrů a hmotnosti vozidel a druhů souprav. Práce definuje požadavky na provoz a dynamické vlastnosti dlouhých jízdních souprav. Jsou navrhnuty parametry návěsového tahače a následně srovnány se sériově vyráběným tahačem. Dále je rozebrána problematika předjíždění návěsové soupravy dlouhou jízdní soupravou za různých rychlostí. Práce řeší i ovladatelnost dlouhých jízdních souprav při malých rychlostech a srovnání se sériovými návěsovými soupravami. Provozně technické hodnocení hodnotí jednotlivé výsledky a ukazuje doporučené směry řešení. Tabulky a grafy parametrů a rychlostních charakteristik jsou uvedeny v přílohách. | cs |
dc.description.abstract | The Bachelor Theses deals with analysis of operation Long Tandem Vehicles legislative conditions on infrastructures in Czech Republic and foreign countries from the perspective of vehicles dimensions, mass and tapes. Thesis defines demands for operation and dynamic characteristics of Long Tandem Vehicles. The truck tractor parameters are suggested and compared with serial produced tractor. Long Tandem Vehicles overtaking of articulated vehicle is analyzed at various velocities. It is solved the Long Tandem Vehicles manageability at low velocities and comparison with serial produced articulated vehicles is done. Operating technical evaluation judges results and shows the recommended directions. The tables and charts of parameters and speed characteristics are included in enclosure. | en |
dc.format.extent | 1308253 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | rychlostní charakteristika | cs |
dc.subject | předjíždění | cs |
dc.subject | ovladatelnost | cs |
dc.subject | velocity characteristic | en |
dc.subject | sovertaking | en |
dc.subject | manageability | en |
dc.title | Provozní parametry dlouhých jízdních souprav | cs |
dc.title.alternative | Operating Parameters of Long Road Trains | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Richtář, Michal | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-08 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | PAC090_FS_B2341_2301R003_10_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |